Direktlänk till inlägg 22 december 2009

Första tisdagen på jullovet.

Av Sofia Ohlsson - 22 december 2009 10:57

Idag är det inte bara den första tisdagen på jullovet utan exakt en månad till jag fyller nitton och exakt en månad till min bror fyller tjugoett. Det är en glädjens dag och till skillnad från vissa lov då jag i princip suttit hemma ensam ska jag faktiskt umgås med goda vänner hela dagen. Om en timme ska jag gå hem till Helena igen, vid tretiden kommer Malin och så blir det väl en del snack, mys och skratt.


Jag och Helena ska nog gå en vända på stan om hon vill, jag behöver ett par byxor till. Jag behöver många fler byxor än vad jag ha, just nu tre dugliga jeans, egentligen hade jag fyra men ett par är så stora att det är ett skämt. Så ut på jeansjakt men inte göra av med mer pengar än nödvändigt eftersom jag ska till Stockholm och handla upp mig lite, då är det tröjor och leggings som är första hand.


Ikväll ska jag inte göra mycket men förhoppningsvis ska jag hinna med att steka de där köttbullarna som vi aldrig hann med i söndags. Antingen då eller imorgon, imorgon hoppas jag hinna baka lussekatter. Nu måste jag föna håret och äta en liten frulle så jag står mig till nästa gång det är matdags. Vi hörs och ses, ha det fint, Puss!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Ohlsson - 29 december 2011 17:31

Tänka sig vad snabbt det här året har gått, det är bara två ynka dagar kvar av 2011 och själv känner jag att jag är kvar i 2009/2010 någonstans. Vad har hänt i år egentligen? Jag inledde året med att fylla 20, gå juristprogrammets andra termin, vara ...

Av Sofia Ohlsson - 28 december 2011 19:50

... i ett och samma inlägg! Tokiga dagar.. Igår åkte då jag, mamma och Eva till Köpenhamn för en heldag tillsammans. Mamma fick ju i julklapp av mig, tanken var att vi skulle åka till helsingör men hon valde att lägga till lite pengar själv och åka t...

Av Sofia Ohlsson - 26 december 2011 11:53

Hej svejs annandagsfejs! Idag är jag hemma ensam fast så mycket hemma ska jag nog inte vara. Jag sov lite för länge idag och visst hade jag mått bra av att läsa lite socialförsäkringsrätt istället för allt annat som jag ska göra men så gav jag mig sj...

Av Sofia Ohlsson - 24 december 2011 22:30

Här blir visst ett litet inlägg i alla fall. Jodå, julafton lider mot sitt slut och jag ska snart sova men tänkte passa på att skriva ner lite om hur min dag har varit. Självklart har jag haft världens bästa julafton i år igen, det bästa är ändå att ...

Av Sofia Ohlsson - 23 december 2011 09:09

Tjolahopp, det är så skönt att vara hemma och nära en dator, nu kan jag blogga hur mycket jag vill, eller i alla fall mer än en gång i månaden. Det var en väldigt mysig dag i Karlskrona igår, jag och mamma fikade, gick på stan och hade det sådär mor-...

Ovido - Quiz & Flashcards