Alla inlägg den 16 december 2009

Av Sofia Ohlsson - 16 december 2009 16:55

Det snöar något helt galet idag bloggen, så mycket att marken är alldeles vit och jag kan ärligt talat inte minnas sist det snöade så här mycket före julafton. Det var längesedan vi hade snö tidigare än januari, om vi ska snacka mycket snö alltså.


Skolan var kul, men smahällskunskapen var helt värdelös. Jag tvekade länge om jag skulle gå upp, ännu en morgon, men valde tillslut att följa mitt samvete. Det skulle jag alltså inte gjort, vi gjorde precis ingenting, bara bestämde vad som skulle göras nästa termin, eller lyssnade när läraren berättade det. Sen spelade han lite julmusik för oss med sin slips. Estetiska verksamheten hade jag inte heller behövt gå på, vi spelade klassiska ringdanslåtar och jag fick spela bas för ovanlighetens skull. Men på religionen var det sista seminariet och sen fick vi tillbaka våra uppsatser. Julbord till mat vilket innebär första julbordet för i år, julmust att dricka är mumme. Sen hade vi ett kämpelångt hål där jag, Elin och Malin spelade in stämmor till my immortal, eller mest jag och Malin eftersom Elin sjunger solo på den låten. Därefter var det drama, genomgång av pjäsen, sen hemåt, till stan, köpa sallad, hem, äta sallad, nu sitter jag här.


Om en timme och tjugo minuter ska jag gå till skolan för att träffa de andra treorna, vi ska sjunga i Bromölla och sen åker vi hem till Gördis för att äta ost och kex, leka lekar och mysa tillsammans. Imorgon får jag sova till åtta, så skönt det ska bli, sen är det lucia på eftermiddagen och äta ute på kvällen. Vi hörs kanske ikväll men jag tror nog mer vi hörs imorgon, ha det bäst! Hejdå!

Av Sofia Ohlsson - 16 december 2009 07:50

Den 51:a onsdagen för i år är här och jag nös precis rakt ut. Det är en fin dag, om än lite mörk och kall, men fin är den. Mycket roligt ska göras ikväll och vi inleder det hela med en dag i skolan. Jag gick upp lite för sent för att göra det som jag ändå gjorde, nämligen duscha, föna, sminka och platta. Halv sju ungefär gick jag upp och jag är inte färdig förrän ungefär nu. Det återstår ett par strumpor på fötterna innan jag är redo att traska bort till Furulundsskolan. Idag hade jag god lust, liksom alla andra dagar, att stanna kvar i sängen men framförallt eftersom första lektionen är samhällskunskap där vi sysslar med redovisningar och vi är färdiga med våra.


Andra lektionen är Estetisk verksamhet och planen ser ut som så att jag tänkte fråga om jag får spela lite piano, något kul ska man väl få göra. Religion, håltimme och drama får avsluta dagen och sen ska jag äta mig något nyttigt som en sallad innan det bär av mot Bromölla och sen hem till Gördis.


Nu ser jag att klockan är fem i åtta, det tar trots allt fyra och en halv minut att gå mellan min dörr och mitt skåp så jag borde väl gå snart. Vi hörs iallafall senare, cheers på er!

Ovido - Quiz & Flashcards