Alla inlägg den 20 december 2009

Av Sofia Ohlsson - 20 december 2009 21:00

Nu ska jag snart krypa ner i sängen. Det ska bli en helkväll framför tv:n med 2½ men, X-files och kanske lite annat smått och gott. Imorgon är en lång dag och eftersom det är jullov har jag bestämt mig för att inte försöka somna före tolv om nätterna, lite roligt får man ju ha.


Glöm inte det där med att jag skaffar lösenord imorgon, ha det bäst allihopa! Godnatt och sov så sött!

Av Sofia Ohlsson - 20 december 2009 17:34

God dag bloggen, idag har det hunnits med en hel del här i gula huset med trädet i trappan ska du veta. Jag och mamma julhandlade lite smått nere på Ica, sill, ägg, rödbetssallad och färs till köttbullarna bland annat. Sen köpte jag och brorsan en julgran som vi redan hunnit plocka in och klä här i vardagsrummet.


Jag städade mitt rum, lite julstädning sådär och nu är här genast mycket trevligare att vara. Därefter lagade jag en liten efterrätt som står i kylen och svalnar och nu tror jag mamma börjar på maten, när den är uppäten ska här stekas köttbullar.


Imorgon ska jag åka till Kristianstad har jag bestämt. Det ska inhandlas det allra sista inför julen och så ska vi hälsa på mormor sen när mamma slutat jobba.


Ikväll hade jag tänkt ligga i min säng, titta på tv, njuta lite av ledigheten och att jag slipper gå till skolan och ta itu med allt och alla där förrän om tre veckor. Hoppas ni har det lika bra som jag. Jo nu kom jag på en sak till, jag funderar på att sätta lösenord på min blogg, jag har ett par få läsare om dagen och är det någon som är intresserad av att fortsätta läsa så hör av er på ett eller annat vis. Det är ju så att jag skriver för min egna skull och de jag känner ska ha möjlighet att kunna läsa om de vill. Men det är ju som det är med att nästan lägga ut sitt liv här på internet och ibland känner jag att jag begränsar mig genom att inte kunna skriva vad jag vill då jag inte vill att vissa eller alla ska läsa allt.


Ha det nu så bra, det ska iallafall jag! Hej med er

Av Sofia Ohlsson - 20 december 2009 11:13

Nu är det söndag men jag har inte begränsat mig som jag normalt gör söndagar. Det innebär i princip att jag inte duschar, sminkar mig eller tar på mig några "snygga" kläder. Att jag ligger i sängen så länge jag vill, äter lite som jag vill och bara inväntar måndagen. Tänk vad mycket man egentligen går miste om genom att strunta i att leva en dag i veckan. Idag har jag redan duschat, planerna ser ut som så att jag ska följa med mamma till affären för att julhandla, jag hoppas hinna inom stan en liten vända för att köpa ett par jeans och så ska vi laga köttbullar. Jag ska städa mitt rum och så ska huset julpyntas.


Ute fortsätter det att snöa och jag tror nog det har snöat oavbrutet sen i Torsdagskväll nu. Därför ska vi även skotta här hemma, vi får alla hjälpas åt för det är ett tungt arbete. Sen ska jag träffa Helena också men vi får se om vi kanske skjuter på det till en annan dag för hon var upptagen ikväll och jag har en del att greja med. På tisdag ska jag nog träffa Malin och sen är det ju Julafton på torsdag, som jag längtar!


Nu ska jag bara blåsa håret sen får vi se vad som står först på listan. Ha det så bra tills vi hörs senare, hejdå!

Ovido - Quiz & Flashcards