Alla inlägg den 30 december 2009

Av Sofia Ohlsson - 30 december 2009 15:32

Överallt läser jag att folk har fixat sina kläder till nyår, ja framförallt tjejer som fixat sina klänningar, smycken eller annat i stil med det. Själv ska jag ta en "gammal" klänning från garderoben och det gör lite ont i mitt tjejiga sinne att "behöva" använda något "gammalt". Missuppfatta mig inte nu, klänningen är ursnygg, bara använd en gång i höst och jag har längtat efter tillfälle att ta den på mig. Faktum är att jag planerade att ha den på nyår redan när jag använde den första gången eftersom den verkligen passar till just nyår. Men det där med att köpa något nytt, dra på sig en klänning när man måste klippa av prislappen före, känna doften av nytt tyg och längta efter det hela dagen, det är lite den känslan jag längtar efter. Men av ekonomiska skäl har jag valt att spara pengarna till Stockholm och samtidigt använda mig av en fin klänning vars pris kräver ett par gånger till innan jag tjänat ihop de där pengarna!


Så min nyårsoutfit ÄR fixad och jag funderar bara på hur jag ska göra med smycke, har inga egna direkt, vill inte ha halsband, en ring hade varit fint, men har ingen och vill inte lägga pengar på någon heller egentligen. Sen kanske jag får bli lite brun till imorgon med, det hälsovänliga sättet alltså - med BUS.


Mer scrbs väntar då jag nyss hade en liten matpaus, vi hörs ses och allt det där!

Av Sofia Ohlsson - 30 december 2009 13:25

Idag är det den nästsista dagen för 2009, rätt fanastiskt, nu var detta året till ända liksom. Mycket som hunnits med, Jag har fyllt arton, en tatuering på det, en resa till Danmark med skolan, stipendie och resa till Italien, två bröllop, artonårsfester, ja en hel del verkligen. Jag gick upp tidigare än jag gjort på veckor, iallafall två veckor. Klockan åtta ringde klockan och jag snoozade i tio minuter innan jag hoppade in i duschen, kvart i tio körde jag till Bromölla för drygt tre timmars inventering, nu är jag färdig och det var riktigt trevligt att hjälpa till. Som tack för hjälpen får jag bland annat mat ikväll så vi går ut på någon pizzeria här i stan.


Annars har jag väl inga måsten kvar resten av den här dagen, nej jag ska luta mig tillbaka i min lilla binge och räkna mina pengar, kolla på scrubs, en dvd = två timmar, det kan ju vara lagom att koppla av och sen ska jag möta min moder nere på stationen vid fem. Ha det så bra alla glada så hörs och ses vi någon dag!, kanske till och med idag. Hej så länge.

Ovido - Quiz & Flashcards