Direktlänk till inlägg 27 oktober 2011

Torsdag

Av Sofia Ohlsson - 27 oktober 2011 20:47

Som jag trodde så blev det en hel del att göra den här veckan, jag har knappt hunnit med mer än att äta och sova hemma i min lägenhet. Det är i och för sig ganska trevligt eftersom jag inte tycker om att vara inlåst här så det är alltid skönt att komma hem efter en lång dag. Idag är det mammas födelsedag och jag tog mig faktiskt en pluggfri eftermiddag, har bara hunnit med drygt fyra timmars plugg idag (ibland får man). Mamma kom till Lund vid ett, vi möttes, köpte fika och gick hem till mig där vi pratade och mös lite, det är så mysigt att träffa min lilla mamma när vi inte setts på ett tag! Jag cyklade ut på stan och köpte lite ingredienser till mat och sen lagade jag den goda fisksoppan som jag gjorde för första gången för ett par veckor sedan. Med vitt vin, grädde och saffran bland annat, Jacob kom också hit och de uppskattade båda maten. Vi pratade en massa och fikade på citronmarängpaj till efterrätt. Ikväll har jag och mamma gått en sväng på stan i Lund, eller ja en sväng på Åhlens snarare, jag köpte en julduk som jag ska ha på bordet när det närmar sig, mamma har ju köpt en adventsljusstake till mig så jag ska nog bara köpa en julstjärna också så kan jag bona om lite när det närmar sig! Stämning (kan behövas). Därefter följde jag mamma till tåget och efteråt cyklade jag hem. Här hemma har jag diskat och snart ska jag svira om till konattlinnet och krypa ner i sängen. Sista pluggdagen imorgon och sen är det helg, en timme längre helg dessutom, åh vad jag behöver det, på söndag ska jag sova ut ordentligt, sen när jag går upp ska jag ställa bak klockan och njuta av all extratid. Innan söndag ska jag dock hinna med en filmkväll med Erika och Annika och en pubkväll på JF imorgon. Ja det blir nog bra det här. Jag hoppas att ni alla har en bra vecka och njuter av de sista dagarna i oktober, snart är snön säkert här.. Hej hopp, vi hörs!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Ohlsson - 29 december 2011 17:31

Tänka sig vad snabbt det här året har gått, det är bara två ynka dagar kvar av 2011 och själv känner jag att jag är kvar i 2009/2010 någonstans. Vad har hänt i år egentligen? Jag inledde året med att fylla 20, gå juristprogrammets andra termin, vara ...

Av Sofia Ohlsson - 28 december 2011 19:50

... i ett och samma inlägg! Tokiga dagar.. Igår åkte då jag, mamma och Eva till Köpenhamn för en heldag tillsammans. Mamma fick ju i julklapp av mig, tanken var att vi skulle åka till helsingör men hon valde att lägga till lite pengar själv och åka t...

Av Sofia Ohlsson - 26 december 2011 11:53

Hej svejs annandagsfejs! Idag är jag hemma ensam fast så mycket hemma ska jag nog inte vara. Jag sov lite för länge idag och visst hade jag mått bra av att läsa lite socialförsäkringsrätt istället för allt annat som jag ska göra men så gav jag mig sj...

Av Sofia Ohlsson - 24 december 2011 22:30

Här blir visst ett litet inlägg i alla fall. Jodå, julafton lider mot sitt slut och jag ska snart sova men tänkte passa på att skriva ner lite om hur min dag har varit. Självklart har jag haft världens bästa julafton i år igen, det bästa är ändå att ...

Av Sofia Ohlsson - 23 december 2011 09:09

Tjolahopp, det är så skönt att vara hemma och nära en dator, nu kan jag blogga hur mycket jag vill, eller i alla fall mer än en gång i månaden. Det var en väldigt mysig dag i Karlskrona igår, jag och mamma fikade, gick på stan och hade det sådär mor-...

Ovido - Quiz & Flashcards