Alla inlägg den 3 oktober 2011

Av Sofia Ohlsson - 3 oktober 2011 20:21

Har jag någonsin sagt att tiden går fort? .. Ja, för många gånger men det känns verkligen så. Jag är tillbaka i Lund, kom hem till lägenheten igår efter en helg hemma hos mamma. Jag saknar henne och katterna redan, vill tillbaka så snabbt som möjligt, för visst är det en viss känsla, när min lägenhet, Juridicum och alla kursare ändå representerar en viss stress och hets för mig, att få komma hem, glömma allt litegrann, gå en sväng på stan och bara få ett litet miljöbyte. Min helg har varit bra på många sätt, god mat, mysigt sällskap, gos med katterna, jag har hunnit titta på en cykel som pappa kommer med imorgon och monterar ihop till mig. Jag har tyvärr inte träffat mamma så mycket som jag hade velat eftersom hon - för fjärde lördagen i rad - behövde jobba. Men vi sågs ju på kvällarna och på hela söndagen i princip. I går var vi och hälsade på mormor, min fina snälla mormor, det är inte lätt att se någon som står en nära bli dålig och gammal, det är ju mycket jobbigare för mamma än mig men min mormor har alltid varit världens finaste mormor, alltid glad och snäll. Hon är troligtvis den gladaste människan jag någonsin känt, hon skrattar åt allt och glädjen finns där fortfarande så det är ju alltid roligt.


En mindre rolig grej med min helg är att jag fått någon slags värk i ryggen. Jag vaknade i lördags och har knappt kunnat böja mig ner eller göra något som belastar nedre delen av ryggen. Det har gjort jätteont och jag vet inte alls vad jag gjort, kanske har ryggen sagt ifrån efter att ha blivit belastad med fem kilo på samma axel varje dag? Det har i alla fall varit högst oskönt så idag gick jag till Capio citykliniken, passade på att lista mig också eftersom jag inte varit listad här i Lund tidigare. Fick träffa en sjuksköterska och fick en tid hos läkare imorgoneftermiddag, har läst lite på sjukvårdsupplysningen också och tydligen är det inget ovanligt med ryggvärk. Jag identifierade mina symptom och läste att det bör försvinna inom några veckor och kan vara återkommande, de rekommenderade till och med att man skulle röra på sig snarare än att vila vilket passar min livsstil bättre. Jag får se vad doktorn säger imorgon helt enkelt.


Nu ikväll ska jag nog lägga mig i sängen och titta lite på tv innan jag somnar för kvällen. Jag är så trött på morgnarna så jag ska försöka släcka tidigare om kvällarna men det går ju ofta så roliga tv-program att det inte blir förrän klockan tio och sen lite tid till att somna på det. Ja som bäst sover jag väl sju timmar om natten, kanske inte optimalt men oftast är man väl trött hur mycket/lite man än sover? Så länge jag inte stannar uppe till tolv i alla fall..


Imorgon ja, då kommer pappa med cykeln och jag behöver aldrig mer belasta axlarna med lagboken. Vi ska nog äta ihop också, han, jag och Jacob, pappa ska nämligen hälsa på min bror också och hjälpa honom med hans kylskåp.


Men nej vd jag babblar på, nu måste jag lägga mig och förbereda mig för sömnen, imorgon väntar ännu mer konkurrensrätt och tentaplugg, dags att börja repetera associationsrätten också då.. Jamen, vi hörs, hoppas att ni alla mår bra, Hej!

Ovido - Quiz & Flashcards