Alla inlägg den 5 oktober 2011

Av Sofia Ohlsson - 5 oktober 2011 21:35

HUR KUNDE JAG GLÖMMA? Jag har ju blivit med CYKEL!!! Hur kunde jag glömma i mitt uppdateringsinlägg? Det är ju en stor nyhet för mig som inte haft en ny cykel sen jag var ett barn, ETT BARN! Pappa kom ner med den igårkväll.


Töntigast i världen som jag är står den inne på natten, i min lilla, trånga lägenhet står den, blöt och dan, men jag är inte redo att släppa ut den i världen på natten, inte såhär i början, skulle inte förlåta mig själv om det hände den något! Pappa sa till mig att cykeln måste stå inne första natten, jag tyckte att han var lite töntig men kände väl att det vore för tragiskt om den blev stulen innan jag ens hunnit prova den så den fick sova inne med mig här. Nu ikväll ringde pappa och jag berättade att den stod utanför inatt (jag kan ju inte släpa in den här varje kväll, det kommer bli smutsigt i lägenheten och dessutom lämnar jag ju den hela dagarna utanför Juridicum och Konsum och sådär, någonstans får jag ju släppa taget.) Men efter pappas samtal insåg jag att jag inte var redo, ingen smuts i världen kan hålla mig från att ta in mitt barn inomhus. Så enkelt är det. Någon dag får jag släppa taget, men inte idag.. inte idag.

Av Sofia Ohlsson - 5 oktober 2011 20:57

Här kommer ett snabbt inlägg! Skola, tentaplugg, ångest över utebliven ångest (det känns inte alls att vi har tenta om en vecka och det känns som att jag inte kan någonting och har glömt allting jag någonsin kunnat. Ja men ni vet, den där goa tentakänslan! Jag har varit hos doktorn med ryggen, diskbuktning kan det eventuellt vara och enligt google (<3) kan det bero på felbelastning vilket låter som ett typiskt Sofia-problem, jag bär alldeles för mycket alldeles för långt och alldeles fel. Det ska hur som helst åtgärdas med övningar som jag letat upp på internet, blir det inte bättre kan jag gå till en sjukgymnast, men han tyckte att jag skulle vänta en vecka.


Annars är det inte mycket från mitt liv som ni behöver veta. Nu tänkte jag lägga mig på golvet framför efterlyst och göra lite Mckenzie-övningar, NAJS. Hoppas att ni alla mår bra och lever livet där ute. Själv försöker jag trycka in det sista av konkurrensrätten och samtidigt repetera aktiebolagsrätten. Håll tummarna för mig. Hejsvejs!

Ovido - Quiz & Flashcards