Alla inlägg under juni 2009

Av Sofia Ohlsson - 30 juni 2009 22:13

Den längsta dagen hittils är avklarad. Längre än så här blir det nog inte, däremot fler liknande kvällar. Åtta på morgonen var jag i tältet, redo för arbete. Kvart i tio på kvällen var jag hemma, redo för sängen. Men så blir det inte, ska bara tvätta av mig innan och så vill väl ingen gå från jobbet till sängen, upp till jobbet med detsamma?


Nej, sängen om en timme drygt, nu lite internet och sen duschen.


Dagen har som sagt varit lång men bra, jag trivs, fortfarande. Bara fem dagar kvar på detta jobbet, kanske just därför jag håller modet uppe!


Vi hörs, hajja.

Av Sofia Ohlsson - 29 juni 2009 18:45

Idag var det speluppehåll på beachsoccern, vilket innebar inget folk. Vi fick sovmorgon men chefen ville ha öppet några timmar, inte mig emot. Lite mer betalt är inte fel och även om vi inte haft något att göra idag så är det 6 timmars betalt.


Så jag jbbade alltså 11 till 17 och gick sen hem. Jennifer mötte mig på sin cykel och nu har vi tittat på tv, slappat och snackat lite skit.


Dagarna går trots allt snabbt och det blir inget jobb på beachandbollen. Vojan hade inte fått mat eller glass-tillstånd under de dagarna nere på stranden. Så sex dagar kvar innan jag är ledig i två-tre veckor tills mitt nästa jobb börjar. Får bara ynka 5000-6000 på de tre veckorna efter skatt som jag bestämde mig för att de skulle dra så jag slippet betala restskatt ett tredje år. Men med tanke på att jag får ungefär lia mycket och lite mer på det här jobbet så är det en bra sommar. Jag får dessutom chansen att sola lite, som jag aldrig tidigare hunnit.


Har börjat fundera på att göra fler tatueringar dessutom, fylla i dne jag har med lite färg kanse och någon till. Men jag sa vänta några år, stackars mamma står inte ut med allt för mycket.


Nu ska jag gå ut till Jennifer igen, innan dess sa jag uppmärksamma att Elin är min första nära vän som idag tog ett steg i rätt riktning mot körkortet genom att klara teorin. Det är snart vi som är chaufförerna, hon och jag ska åka någonstans nån dag när vi har pengar och me Kajjan och Mallan i baksätet.


Vi höres!

Av Sofia Ohlsson - 29 juni 2009 00:00

OJoj, precis på minuten där. Detta inlägg skrivs alltså måndagen den tjugonionde juni 2009. Idag är en speciell dag då, jag sa sova, hålla tummar och tår för en vän och jag ska jobba med förmodligen ytterst lite att göra.


Jag hoppas få en trevlig dag utöver allt det där och nu funderar jag start på att göra verklighet av mitt första löfte, att sova.


Saknar allt där hemma, vi hörs!

Av Sofia Ohlsson - 28 juni 2009 21:59

"Bara" åtta och en halv timmes jobb idag. Alltså en gansa soft dag, och eftersom vi inte haft så mycet att göra så har tiden gått äckligt sakta. Imorgon blir det nog ännu mindre pga att det inte är något spel på beach-soccern. Men Tisdag ska det dra igång och hålla igång rätt rejält veckan ut så de blir bra.


Jag trivs bra på jobbet också, alla är trevliga, fortfarande.


Nu väntar jag bara på att Jennifer ska sminka sig så vi kan köra en runda och köpa godis eller något annat gott.


See ya!

Av Sofia Ohlsson - 27 juni 2009 20:26

Första dagen på jobbet. Idag har varit en trevlig dag, en trevlig första dag och jag gillar gänget jag jobbar med, alla är trevliga, respeterar varandra och snackar inte skit. Det känns som om ovanstående har varit en bristvara på mina tidigare arbeteten.


Det blev inte så länge som jag var inställd på heller, från åtta på morgonen till halv åtta på kvällen= 11,5 timmar. Helt okej.


11,5 timmar har tagit ut sin rätt och jag är lite halvdöd i fötterna. Nu väntar en kväll med Jennifer, och senast tolv inatt ligger jag i sängen, nyduschad, redo för ännu en dag på stranden!

Av Sofia Ohlsson - 26 juni 2009 18:30

Nu har jag landat här i Åhus sen några timmar tillbaka. Jag och Jennifer har solat, kört runt med nercabbad bil och hög musik, skrattat och haft det trevligt.


För en liten stund sedan körde jag och lämnade Jennifer och handlade mat, hämtade pappa på vägen hem och snart ska jag hämta jennifer igen. Ikväll blir det grillat och mys, imorgon är det jobb från åtta till jag vet inte när.


Det är mysigt men jag saknar min familj. Katterna fick en varsin långpuss innan jag gick och jag kommer sakna de små tussarna vid mina fötter inatt.


Vi hörs!

Av Sofia Ohlsson - 26 juni 2009 11:08

Så blev det med sista inlägget, för här kommer ett till, ett litet ett.


Jag rusade ner på stan för att växla lite pengar eftersom mamma lämnat två femhundra  - lappar och jag behövde en femtiolpp. Därefter rusade jag upp igen, packade ner det absolut sista och gick ner till tåget. Köpte mig en biljett, satte mig och väntade, ser att tåget är försenat, tar upp mobilen för att se om Jennifer skickat sms ännu O C H då inser jag att jag har en av tre batteristavar kvar på mobilen, ingen mobilladdare med mig och jag ska åka iväg tolv dagar. Då får jag lite halvångest. Kan inte bestämma mig, ska jag åka iväg, få låna en väckarklocka hos pappa och hoppas att ingen som vill något viktigt ringer på tolv dagar. För en likadan mobilladdare som jag behöver har dem inte, det vet jag. Ska jag gå hem? ta tåget nästa timme? biljetten räcker ju två timmar till, ska jag?


Ni förstår ju själva vad det blev, och eftersom tåget var försenat var det ett lättare beslut att ta. Så nu sitter jag här, kollade upp förseningen på skanetrafiken.se och det visade sig att den håller i även till nästa tåg, så jag lär ju vara på stranden tidigast runt två. Men det är väl rätt okej ändå, Jennifer måste ju ändå vara vaken och jag behöver min mobil so bad.


Resten av världen har idag vaknat upp till nyheten om MJ som jag somnade till, vilka reaktioner, det är lika stort som när Elvis dog, Ja.


Nu ska jag pussa på mina katter tills jag måste gå ner till tåget igen. Vi hörs, verkligen, och nästa gång hoppas jag att jag lyckats ta mig fram till Åhus.


Hej

Av Sofia Ohlsson - 26 juni 2009 09:26

Sista inlägget nu innan jag åker. Det låter verkligen som om jag ska åka långt, låångt iväg. Och jag vill lova att det känns som jag ska åka långt iväg. Jag kommer sakna min familj och mina små tisar mest. Jag kommer sakna mitt fruktansvärt varma rum minst. Här är säkert 25-30 grader inne och när jag sklle upp för att svalka av mig sista timmen i mammas säng så ligger brorsan där.


Nu ska jag bara göra mig det sista irodning, planen är att ta tåget som går om en timme och 25 minuter, så jag måste vara snabb här. Stranden är destinationen och Jennifer är sällskapet. Så därför borde jag verkligen skynda mig nu, ska ju få med mig alla grejjer bort till Åhus nu, väskan är tung.


Vi hörs.. Hejhej

Ovido - Quiz & Flashcards