Direktlänk till inlägg 23 oktober 2011

Söndag

Av Sofia Ohlsson - 23 oktober 2011 20:03

Söndag, vilken härlig söndag. Jag hade en jättetrevlig kväll med tjejerna igår, det blev "halv nio hos Malin", ett utmärkt koncept om jag får säga det själv. Först träffades jag och Malin, handlade mat tillsammans och påbörjade våra uppgifter för kvällen. Jag och Malin har konstaterat att ingen älskar vår mat så som vi själva gör, faktum är att vi är bäst på att berömma vår mat när vi lagat något ihop, igår var ju inget undantag. Vår tomatsoppa (Jamie Olivers recept) blev en succé enligt oss själva, bilder finns nedan för den nyfikne. Till efterrätt gjorde vi mörk och vit chokladmousse med passionsfrukt på toppen. Ja en riktig succé helt enkelt! Emelie och Frida hade gjort en vegetarisk lasagne med zucchini, morot, fetaost och spenat bland annat, den var också fantastisk! Riktigt goda smaker, riktigt mycket mat, men (kanske just för att det blev en helveggokväll) var det liksom inte sådär tungt och äckligt efteråt utan bara gott och härligt, ja det var en supertrevlig kväll med andra ord. Det blev såklart en del vin och snack under alla timmar som gick, bland annat drack vi Malins Motörheadvin, good stuf! Och själv hade jag köpt ett australiensiskt vitt vin som passade fint till maten.


Jag sov såklart över hos Malin, vi la oss någon gång runt två, satte igång ett Scrubsavsnitt och somnade nog inte förrän närmare halv tre. Imorse hade vi ställt klockan på tio, vi var väl inte piggast i världen men är man två är det ganska bra för man kan liksom inte vända sig på en sida och somna om. Jag gick hem vid elva, Malin har tenta nästa vecka och själv hade jag lite att stå i. Jag cyklade bland annat till Malmborgs och köpte mat, det blev just Malmborgs eftersom Malin gav mig en kupong där man kunde köpa femton ägg för fem kronor vilket jag gladeligen tog emot. Jag handlade lite annat smått och gott innan jag cyklade hem igen, åt lunch och pluggade två timmar ungefär. I eftermiddags cyklade jag till Gerdahallen och tränade för första gången sen jag blev sjuk. Jag har ju haft otur med förkylningar som avlöst varandra och sen ont i ryggen på det men nu har jag mått bra ett tag, femtiofem minuters afro power dance på det och nu är jag trött i hela kroppen, fint!


Ikväll har jag lagat mat, pasta med het baconsås och snart måste jag väl ställa mig och diska undan lite. Jag har pratat lite med pappa också, jag hoppas att han kan komma ner om någon vecka och hjälpa mig köpa en dammsugare, jag vågar ju inte använda den som är här sen en propp gick när jag satte igång den. (Det ska tilläggas att dammsugaren troligtvis är lika gammal som mig och när jag använde den var det inget annat i hela lägenheten igång som drog el..) Jag kände hur som helst att det var dags att införskaffa sig en egen och det finns lite annat jag vill ordna så det hade varit bra om han kom ner, han skulle fundera över en dag som det kan tänkas passa honom och återkomma.


I veckan som kommer har jag något planerat varje dag, det känns ändå ganska trevligt men jag misstäner att det inte blir tillfälle att blogga så mycket (även om jag ska göra mitt bästa). I morgon är det sista dagen innan CSN vilket jag och Erika ska fira med att gå till korvhuset, därefter är det föredagr om tingsnotarietjänst i Pufendorfsalen som vi tänkte gå och lyssna på så det blir nog en ganska trevlig dag. På tisdag är det möte med ISC och därefter mat hemma hos Erika, på onsdag ska jag laga mat till Erika, på torsdag fyller mamma år och om hon får må bra och slippa migränen så kommer hon ner hit och firar med mig och Jacob. På fredag är det språkpub på JF anordnat av oss i ISC-gänget, ja men ni hör, en sådan vecka!


Nu ska jag i alla fall städa undan i mitt kök, jag avslutar inlägget med ett par fina bilder från igår, vi hörs vänner!

             

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Ohlsson - 29 december 2011 17:31

Tänka sig vad snabbt det här året har gått, det är bara två ynka dagar kvar av 2011 och själv känner jag att jag är kvar i 2009/2010 någonstans. Vad har hänt i år egentligen? Jag inledde året med att fylla 20, gå juristprogrammets andra termin, vara ...

Av Sofia Ohlsson - 28 december 2011 19:50

... i ett och samma inlägg! Tokiga dagar.. Igår åkte då jag, mamma och Eva till Köpenhamn för en heldag tillsammans. Mamma fick ju i julklapp av mig, tanken var att vi skulle åka till helsingör men hon valde att lägga till lite pengar själv och åka t...

Av Sofia Ohlsson - 26 december 2011 11:53

Hej svejs annandagsfejs! Idag är jag hemma ensam fast så mycket hemma ska jag nog inte vara. Jag sov lite för länge idag och visst hade jag mått bra av att läsa lite socialförsäkringsrätt istället för allt annat som jag ska göra men så gav jag mig sj...

Av Sofia Ohlsson - 24 december 2011 22:30

Här blir visst ett litet inlägg i alla fall. Jodå, julafton lider mot sitt slut och jag ska snart sova men tänkte passa på att skriva ner lite om hur min dag har varit. Självklart har jag haft världens bästa julafton i år igen, det bästa är ändå att ...

Av Sofia Ohlsson - 23 december 2011 09:09

Tjolahopp, det är så skönt att vara hemma och nära en dator, nu kan jag blogga hur mycket jag vill, eller i alla fall mer än en gång i månaden. Det var en väldigt mysig dag i Karlskrona igår, jag och mamma fikade, gick på stan och hade det sådär mor-...

Ovido - Quiz & Flashcards