Alla inlägg den 12 oktober 2011

Hej

Av Sofia Ohlsson - 12 oktober 2011 21:38

HEJ. Här är jag igen. Ångesten smyger sig på, vad händer om jag inte klarar tentan? En omtenta finns inte för mig, jag har ändå pluggat så pass mycket att det inte finns något jag kan göra om jag inte blir godkänd nu, det är den värsta känslan. Hade jag inte pluggat tillräckligt hade jag ju vetat vem jag ska skylla på och hur jag ska ändra på det, men nu vet jag verkligen inte alls, nej jag vet inte, sjuka tentafrågor är vad vi får, inte alls som på gymnasiet.


Trots detta är jag lugnare än vad jag normalt är, skönt på ett sätt, det betyder kanske att jag inte kommer ha världens ångest varje gång, tentaångest är ju lite av ett nödvändigt ont men det måste ju ändå finnas vissa grader av en jobbig känsla som är normala och det gäller att kunna leva med det. Jag har ju trots allt lite mer än tre år kvar.


Nu ska jag lägga mig, imorgon ska jag INTE gå upp kvart i sex, inte heller kvart över sex, nej jag ska inte plugga, hetsa eller stressa, jag ska sova, fundera lite, planera lite och på kvällen ska jag och tjejerna gå på stand up, detta ska bli den bästa dagen-före-tentan på länge, jag tänker inte må dåligt, det får jag ta sen.


Ha det gott mina vänner, vi hörs.. Godnatt

Ovido - Quiz & Flashcards