Direktlänk till inlägg 7 november 2011

Måndag

Av Sofia Ohlsson - 7 november 2011 20:15

Jag har helt enkelt haft en jättemysig hemmahelg hos mamma, jag hade lätt kunnat stanna en vecka till, bara sova hos henne, gosa med världens mysigaste katter och prata med mamma om kvällarna. Men det är bara back to life som gäller, jag har ändå en rätt rolig vecka framför mig, eller ja nu ska vi inte ta i här men det är inget jobbigt direkt och på torsdag är jag fri på schemat så har jag tur hinner jag plugga ikapp då. På lördag ska jag och Malin ut för att fira att hon fyller 20, det blir roligt!

Trots detta så har jag haft en trevlig måndag, ja men faktiskt. I morse när jag cyklade till skolan kom jag på att november är min favoritmånad litegrann, det stundar mot Jul, vädret är än så länge helt okej, ganska varmt, inget regn eller snö, inte strålande solsken (som man längtar ut till när man sitter inne en hel dag), nej det är perfekt väder med tanke på min vardag helt enkelt! Jag gick upp lite innan sex, plågsamt var ordet, jag tycker att min konstiga huvudvärk har varit densamma ett tag men i eftermiddags släppte det. Först hade jag ett tretimmarspass på förmiddagen mellan åtta och elva, därefter renskrev jag anteckningar och läste lite fram till kvart i ett. Lunch med Erika och Annika, den timmen gick alldeles för snabbt och sedan läsning mellan kvart i två och fem ungefär. Sista timmen flikade jag lagboken med arbetsrättsliga lagar, kanske inte det jag lär mig allra bäst på men ack så viktigt, det är väldigt många lagar den här kursen, jobbigt att hålla reda på alla utan flikar! Vid kvart i sex cyklade jag hem, Juridicum stängde tidigare men det passade bara mig bra, nio timmars plugg får ändå räcka och så hann jag inom affären på vägen hem. Nu ikväll har jag hunnit äta, lax, rotfruktsgratäng och lite grönsaker till, sen har jag diskat, bytt om till nattlinnet, pratatlite med pappa som ska komma ner på torsdag eller måndag nästa vecka och köpa en dammsugare med mig (det är lite för långt att gå själv så han kommer ner med bilen och hjälper till). Nu ska jag krypa ner i min säng - ja tro det eller ej. Jag tänkte bara titta på tv och så släcker jag nog lampan runt nio - halv tio där någon gång, imorgon ringer klockan inte förrän kvart över sex men jag sover lite dåligt så all extratid jag kan få är bra. Hoppas allt är bra med er, vilka ni än är som läser, vi hörs när jag har mer att berätta! Hejsvejs :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Ohlsson - 29 december 2011 17:31

Tänka sig vad snabbt det här året har gått, det är bara två ynka dagar kvar av 2011 och själv känner jag att jag är kvar i 2009/2010 någonstans. Vad har hänt i år egentligen? Jag inledde året med att fylla 20, gå juristprogrammets andra termin, vara ...

Av Sofia Ohlsson - 28 december 2011 19:50

... i ett och samma inlägg! Tokiga dagar.. Igår åkte då jag, mamma och Eva till Köpenhamn för en heldag tillsammans. Mamma fick ju i julklapp av mig, tanken var att vi skulle åka till helsingör men hon valde att lägga till lite pengar själv och åka t...

Av Sofia Ohlsson - 26 december 2011 11:53

Hej svejs annandagsfejs! Idag är jag hemma ensam fast så mycket hemma ska jag nog inte vara. Jag sov lite för länge idag och visst hade jag mått bra av att läsa lite socialförsäkringsrätt istället för allt annat som jag ska göra men så gav jag mig sj...

Av Sofia Ohlsson - 24 december 2011 22:30

Här blir visst ett litet inlägg i alla fall. Jodå, julafton lider mot sitt slut och jag ska snart sova men tänkte passa på att skriva ner lite om hur min dag har varit. Självklart har jag haft världens bästa julafton i år igen, det bästa är ändå att ...

Av Sofia Ohlsson - 23 december 2011 09:09

Tjolahopp, det är så skönt att vara hemma och nära en dator, nu kan jag blogga hur mycket jag vill, eller i alla fall mer än en gång i månaden. Det var en väldigt mysig dag i Karlskrona igår, jag och mamma fikade, gick på stan och hade det sådär mor-...

Skapa flashcards