Direktlänk till inlägg 28 december 2011

Tisdag och onsdag..

Av Sofia Ohlsson - 28 december 2011 19:50

... i ett och samma inlägg! Tokiga dagar.. Igår åkte då jag, mamma och Eva till Köpenhamn för en heldag tillsammans. Mamma fick ju i julklapp av mig, tanken var att vi skulle åka till helsingör men hon valde att lägga till lite pengar själv och åka till Köpenhamn istället och jag får väl erkänna att det är något visst med den staden, en av de trevligare huvudstäderna här i världen minst sagt! Så vi vandrade längs Ströget, fikade på Konditori Antoinette, trängdes bland alla andra shoppingssugna på Illum, Sand och Cos bland annat. Jo men visst är det något extra med Köpenhamn, fina affärer och trevligt folk, vackra hus och en underbar stämning. Jag fyndade en svart kjol på Illum också, Truly by Part two var märket och 50% rabatt, perfekt mellandagsfynd! Det kommer kanske en bild någon gång, usch jag har blivit så dålig på de där bilderna men min dator ä ju sönder och kameran har sällan batterier, dåliga skäl jag vet.. Hur som haver, den fantastiska dagen avslutades på Pasta Basta, en italiensk restaurang, pastabuffé och ett glas vitt vin! Efteråt var vi trötta i våra kroppar och jag slumrade nästan till på tåget.


Idag var en lustig dag, tanken var då att jag skulle åka hem till Lund och vara där ett par dagar, plugga inför tentan och planera inför nyår men så slog det mig igårkväll att jag vill ju inte alls åka hem. Jag vill ju inte alls laga mat själv, ligga i min säng och titta på tv om kvällarna, det där tråkiga livet som blir när man bor själv och inte ha dagarna fyllda med en massa aktiviteter som det ändå kan vara under terminerna. Jag var faktiskt väldigt ledsen över att behöva åka hem och mamma likaså, så när jag gick hemifrån och hade kramat katterna en massa och satt mig på tåget bestämde jag mig för att jag bara skulle vara nere över dagen. Jag bokade en klipptid i samma veva eftersom jag insett att mitt hår måste få lite uppiffning till nyår och träffade Madde och Malin på universitetsbiblioteket för en halvdag i socialförsäkringsrättens tecken. Jag tog tåget kvart i fyra hem igen och så slutade dagen där jag började kan man säga.


Imorgon ska jag plugga socialförsäkringsrätt, jag ska läsa om förordning 1408/71 som idag är ersatt av 883/2004 men på den förordningen finns det ingen kurslitteratur och tydligen ska det vara i princip samma innehåll fast att rättspraxis kodifierats i lagtexten nu. Sist jag läste boken hade vi knappt börjat med socialförsäkringsärtt så det var inte mycket jag förstod, imorgon gör jag alltså ett nytt försök. På kvällen kaaanske jag och mamma går på bio, hon har lovat att bjuda mig och vi vill båda se Sherlock Holmes men det beror på om det är några biljetter kvar imorgon, det var för få för att boka online.. På fredag ska jag klippa mig och sen blir det nyårsfirande i Lund med ett riktigt trevligt tjejgäng!


Nej hej hoppsan nu ska jag nog fortsätta umgås med min mor snart, hoppas att ni alla har ett bra lov, tänk på mig när ni sover alldeles för länge och ligger vakna halva nätterna. Vi hörs, hejsvejs!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Ohlsson - 29 december 2011 17:31

Tänka sig vad snabbt det här året har gått, det är bara två ynka dagar kvar av 2011 och själv känner jag att jag är kvar i 2009/2010 någonstans. Vad har hänt i år egentligen? Jag inledde året med att fylla 20, gå juristprogrammets andra termin, vara ...

Av Sofia Ohlsson - 26 december 2011 11:53

Hej svejs annandagsfejs! Idag är jag hemma ensam fast så mycket hemma ska jag nog inte vara. Jag sov lite för länge idag och visst hade jag mått bra av att läsa lite socialförsäkringsrätt istället för allt annat som jag ska göra men så gav jag mig sj...

Av Sofia Ohlsson - 24 december 2011 22:30

Här blir visst ett litet inlägg i alla fall. Jodå, julafton lider mot sitt slut och jag ska snart sova men tänkte passa på att skriva ner lite om hur min dag har varit. Självklart har jag haft världens bästa julafton i år igen, det bästa är ändå att ...

Av Sofia Ohlsson - 23 december 2011 09:09

Tjolahopp, det är så skönt att vara hemma och nära en dator, nu kan jag blogga hur mycket jag vill, eller i alla fall mer än en gång i månaden. Det var en väldigt mysig dag i Karlskrona igår, jag och mamma fikade, gick på stan och hade det sådär mor-...

Av Sofia Ohlsson - 22 december 2011 10:45

Hey hey heey! Whattup??? Jo men så att.. Torsdag idag, ledig dag nummer två, jag skulle kunna ha jullov varje dag känns det som. Fantastiskt skönt att sova hur man vill (bokstavligt talat, inatt t.ex. släckte jag kvart över elva. Vaknade tjugo i sju ...

Ovido - Quiz & Flashcards