Alla inlägg under maj 2009

Av Sofia Ohlsson - 31 maj 2009 20:04

Ja, en riktig sommarkväll känns det som. Jag har ätit årets första grillade korv. Jag äter sällan korv men en dag som den här kan det vara riktigt gott. Jag har ju handlat, lagat och ätit spaghetti och köttfärssås också så gissa om jag är full. Trots det ska nog min risifrutti slinka ner ikväll. 


Jag har iallafall skrivit klart min svenska, mycket, mycket MYCKET skönt. Ni ska veta att det är de sista jag gör på hela tvåan och nu skickar jag in den till svenskläraren ikväll så kan jag fokusera på allt annat imorgon och de två närmsta veckorna.


Den där promenaden blev det inte mycket av, kanske ska jag prova mig på en runda snart?


Ja, vi får se.

Av Sofia Ohlsson - 31 maj 2009 15:52

Nu har jag legat och stekt ute i solen tre omgångar för idag. Jag förstår inte hur människor kan tycka det är skönt, det är varmt, svettigt, olidligt - man blir brun. Det är nog svaret på min fråga också. Jag vill bli brun, jag blir sällan brun, för sällan. Jag blir röd när jag blir något.


Snart ska vi äta spghetti bolognese, eller spaghetti och köttfärssås som man säger på svenska. Jag måste handla lite till det innan...


Funderade på att gå en runda som avslutning på denna dagen som varit fylld av sol och fika. Eller lite fika, vi har ju firat mammsen som fick ett ögonskugg-set fårn Isadora med olika ögonskuggor i.


Nu får jag fortsätta här, har säkert bränt mig också. Men det är skitsamma för skolan är nästan över, sweden rock börjar på onsdag och ute är det 24 c varmt!

Av Sofia Ohlsson - 31 maj 2009 12:37

Idag är det dagen efter Rockfesten. Fantastiska rockfesten, så mycket skratt, så mycket roligt folk, så mycket blandade åldrar och typer. Det blev helt perfekt - god mat och roliga lekar dominerade gårkvällen.


Det började med besök från Elin klockan 3, vi åkte upp till sopstationen och slängde lite skräp, tankade bilen och ner till Ica för att handla vår mat. En varsin pepparbiff och pastasallad med avokado, fetaost, solrosskott, sallad, tomat och gurka. Chips inhandlades och vi begav oss hem för att göra oss och maten iordning.


Vid sextiden blev vi utskjutsade till Danskompaniet och festen kunde börja ... fyrtiofem minuter senare när alla andra hade kommit. Vi grillade efter ett tag och det blev mat, därefter lekar och sen allmänt festande skulle jag vilja kalla det.


Jag och Elin fick skjuts hem av Milla klockan halv ett - ett ungefär och sex timmars festande tog ut sin rätt. Vi somnade någon gång vid två-tiden efter att ha burit upp säng, bäddat och snackat.


Sen vaknade vi upp idag, halv elva, en timme före utsatt alarm. Snygga som igår var vi då inte riktigt. Så går det när man somnar med smink och tuperat hår. Jag har hunnit ligga tjugo minuter i solen och titta lite på tv, snart ska jag laga mat och därefter tänkte jag gå en runda.


Vi hörs kanske senare ikväll eller eftermiddag, en sak är säker, tidig läggning ikväll.

Av Sofia Ohlsson - 30 maj 2009 13:04

Klockan är ett, jag väntar. Jag väntar på Elin, jag väntar på att klockan ska bli sex så vi kan åka till Rockfesten. Jag väntar på allt och inget, jag är så otålig även om det bästa som finns är när man sitter hemma, inte har något att göra och vet att man har en rolig kväll framför sig.


Jag har tvättat håret, rakat benen, tvättat mina bandanas och tittat en massa på tv. igår klippte jag lite i rock-tshirten som jag köpte på metal och dag måste jag fixa med en massa säkerhetsnålar så det inte ser galet ut.


Nu måste jag blåsa håret och vattna blommorna på mitt rum, allihopa, så de hållet sig.


Hejsvejs.

Av Sofia Ohlsson - 30 maj 2009 11:17

Det funderas mycket hos familjen eveson/ohlsson idag. Beslut skall fattas, vissa vardagliga, självklara, vissa lite mer avgörande. Ibland är det skönt att inte vara den som ska fatta beslut, som det är för mig idag, men ibland är det också jobbigt att inte kunna påverka, som för mig, idag.


Om lite mindre än fyra timmar kommer Elin Bengtsson hit. Vi ska handla grillmat - pastasallad ska göras och någon köttbit ska inhandlas. Vi ska göra oss fräna inför kvällens rockfest som ska bli fantastiskt rolig. Det är mycket blandat folk, blandade åldrar och vänner jag inte träffat på länge.


Imorgon är det Morsans dag som ska firas såklart, men hur vet jag inte. Jag ska även skriva klart det allra sista i skolväg för terminen, för detta "andra året på gymnasiet". Om mindre än tre månader går jag tredje året och om ett år tar jag och mina vänner studenten. Det är något vi knappt kan fatta själva. Men en sak är säker, det kommer bli det roligaste året på gymnasiet, det ska vi se till.


Nu måste jag nog tvätta håret innan det blir för sent, ska bara titta lite på tv först, ska bara.

Av Sofia Ohlsson - 29 maj 2009 20:02

Jaha då var jag hemma från Kristianstad. Det blev en lång dag som började med att vi tog tåget in 13.52 mot Kristianstad. En snabb titt på stan som blev en scorpions-tröja åt mig, vi åke ut till långebro med bussen och tydligen gällde våra biljetter med tåget på alla stadsbussar ett tag till. Skopunkten var nästa destination och de andra två tjejerna köpte två par skor va (!!!) För mig blev det bara ett par men eftersom det var mängdrabatt innebar det att Kajsa betalade för mina, fick ett par av sina gratis och sen delade vi priset på tre delar = jag betalade bara 200 :- för mina skor. Det blev ett par högklackade svarta med rosetter bak i hälen. Riktigt snygga och nu är min rockoutfit färdig till imorgon.


Vi åkte tillbaka till staden, där handlades det jeans, bikini och  tröja åt elin, jag köpte foundation, godis och present. Kajsa köpte också lite smått och gott.


Nu sitter jag här hemma ensam, mamma kommer om en timme och sen ska jag smörja mig med BUS så jag blir riktigt fin till imorgon!


Vi höres, ha det bra Hajdå

Av Sofia Ohlsson - 29 maj 2009 08:33

Fredag morgon och tiden går snabbare än snabbt! Idag börjar jag skolan kvart över tio, trots detta kunde jag omöjligt sova längre än till nu. Jag låg och vred mig, var lite trött men kunde inte tänka på annat än skolan och allting därtill så jag gick upp. Idag är det bara två lektioner och en teater innan vi får traska hem. Men hem ska vi inte, Jag, Kajsa och Elin ska till Kristianstad för lite småtshopping och för att umgås lite.


När jag kommer hem är planen att skriva klart mitt och Cornelias brev till Rotarys resestipendium. Vi vill gärna få det!


Vi hörs mer senare, hejsvejs.

Av Sofia Ohlsson - 28 maj 2009 23:04

Nu säger jag Godnatt med en cupcakes bild, de blev ganksa bra:)


Godnatt

Skapa flashcards