Alla inlägg under december 2008

Av Sofia Ohlsson - 31 december 2008 11:41

Okej jag smet in en stund nu iallafall.
Ikväll lvergår år 2008 till 2009, det är nog inte många som missat det, tänkte bara påpeka det självklara. Kvällen ska spenderas hos Helena med trevligt folk. Jag har inga nyårslöften, däremot lovar jag mig själv, som alltid att försöka äta bättre, gå oftare och ha roligare.


Och vilket år om inte 2009, året då jag fyller arton, kan vara mer passande att försöka ha mer roligt! Körkort dessutom, hejja på, det ska jag klara så småningom:)


Ha nu en riktigt trelig kväll! Vi hörs nästa år!

Av Sofia Ohlsson - 30 december 2008 20:18

Det blev lite smått och gott från ikea, dansare, lådor, vas och champagneglas.. Glasen var faktiskt lite roliga för det hade jag verkligen inte planerat att köpa, men med superrea = 6:- för ett 6-pack kunde jag inte låta bli att köpa två pack, som också var max köp per kund. Mamma köpte också två pack hon..

Nu har vi något fint att dricka ur när jag ska fira min födelsedag om tre veckor.


Dessutom fick jag köra de åtta milen hem för då var det lite varmare= alltså inte lika halt väglag. Efter lite skruvande, spikande och omboning på mitt rum sitter jag nu insmord i BUS, så det är lite färg på mig inför morgondagens firande. MUMS vad kul det ska bli.

Och eftersom det här är 2008 års sista inlägg,

Ha ett riktigt GOTT NYTT ÅR Kära vänner.

Av Sofia Ohlsson - 30 december 2008 10:18

God morgon, nu sitter jag här och har precis duschat, tidigt steg jag upp dessutom! anledningen; Mamma lovade att vi skulle åka en tripp till IKEA, eller hon halvlovade, sa att vi kanske gjorde det, att vi inte skulle bestämma till hundra procent. Men imorse när jag stegade ner för trappan så sa hon att vi kunde åka, men jag får inte köra för det kan vara halt.. Anyways så älskar jag IKEA, förra året var vi nog där 4-5 gånger på två månader, det var ju eftersom jag höll på att renovera mitt rum (se bilder nedan)


Jag vet inte vad jag ska köpa. om jag ska köpa något, men någon liten förvaringslåda hittar man alltid, och någon fin vas!


Nu måste jag iallafall blåsa håret så vi kommer iväg.


Bild 1EFTER


Bild 2 FÖRE

:D

Av Sofia Ohlsson - 29 december 2008 17:07

Ska bara in och skriva en liten snabbis, var med mamma och handlade nyss, nu ska vi baka pizza.. Det var nämligen så att igårkväll när jag låg och inte kunde somna så blev jag riktigt sugen på hembakad pizza, så sugen att jag sprang ner och skrev upp alla ingredienser vi behövde till det innan jag kunde somna. sedan imorse när jag kom ner berättade jag för mamma att jag bestämt att vi skulle ha lite pizza, och pizza blev det.
körlektionen gick bra också, jag är dålig på att gasa bara, men jag ska bli bättre, I promise! För övrigt är det lugnt här, ska möta Cornet en sväng runt åtta så handlar vi, ha det bra=)

Av Sofia Ohlsson - 29 december 2008 11:44

Hur börjar man en måndag på bästa sätt?

Jag vet, man går upp halv elva. inte för sent.. inte för tidigt.

Nu har jag dessutom ätit frukost för första gången på månader, och snart ska jag gå en runda. Tänkte dessutom springa inom stan och köpa en antennsladd TILL eftersom det tydligen behövdes, sedan är jag färdig med det tjafset.


Angående förra inlägget så har jag ångrat mig, nu vill jag att vi bjuder på Bruschetta till förrätt, hoppas de andra går med på det, Cocco lär ju gilla det! 


Annars har jag inte mycket bestämt, körlektion 14.15, hoppas det går bra idag! Sen är ju måndagskvällar roligaste tv-kvällen (nolifer) först dubbelavsnitt med Simpsons, 2½ men och My name is Earl, jag ska fira med att kunna se på min egna tv i min egna säng!


ps. Kul när ni alla kommenterar så mycket, keep up the good work:D

!

Av Sofia Ohlsson - 28 december 2008 18:46

Innan var jag ute och gick en runda, drygt 40 minuter gick den på, och snabbt gick jag. Nu sitter jag här och planerar med Kajsa inför nyår, det ska verkligen bli roligt även om det känns lite jobbigt när alla inte bestämmer sig för om de ska komma och så vidare.. Men det blir superbra i slutändan, det är jag säker på! Vårt gängstår för förrätten, det blir toast med räkor, avokado, sallad och en klick gräddfil, gissa vem som bestämt;)


Imorgon ska jag köra på körskolan och jag som varit duktig och fått öva nu varje dag nästan i en hel vecka. Egentligen borde jag plugga teori men det finns ju så mycket annat att göra, som att ta en lång dusch t.ex

Av Sofia Ohlsson - 28 december 2008 15:45

Goddag och godmorgon och god eftermiddag.. Idag gick jag upp kvart i tolv, det är nog rekord för det här lovet! Men sova det behövde jag och skönt var det. Sedan förväntas det kanske inte mer när jag låg och kollad epå film till två igår natt!


Efter att jag gjort mgi iordning snabbare än någonsin bar det av till Kristianstad med min lilla mor, vi fikademed hennes väninna och sen gav jag mig av på en liten shoppingrunda själv. Gick till carlings och köpte tröjan som var 300 kronor billigare, På Bikbok hittade jag passande leggings och så köpte jag en liten tavla med new york-motiv också, som jag såklart inte har plats för. Egentligen hade jag ju inte riktigt råd med något.. men jag täntke som jag brukar.. Jag har pengarna, och inget annat att lägga dem på, varför ska jag spara en massa tusenlappar som jag själv tjänat om jag itne får slösa dem!


Vi köpte även en klösbräda som ZeldaBuse har ockuperat, hon låg och kelade med den, klöste, och nu sover hon där! precis som vår lila Svea brukade göra. Vår lilla Svea<3


Ja nu nrä jag ändå är i "ladda-upp-bilder" farten så kommer det en på Tilda när hon ligger och sover bredvid mig i min säng när jag kollade på tv, Enjoy!

Av Sofia Ohlsson - 27 december 2008 22:47

Okej det blir mycket blogg idag, tredje inlägget, och fortfarande inget riktigt vettigt att skriva om. Jag sitter hemma och kollar på tv, för fyrahundrafemtioelfte lördagen i rad känns det som.. Så blir det när ens vänner är upptagna med allt annat.. Eller aldrig föreslår att man ska träffas, för jag tycker jag tjatat för mycket nu med att träffa andra och de har varit upptagna för mycket. Så nu skriver jag av mig här istället..


Imorgon kanske, kanskekanske åker mamma till sin vän i kristianstad och har jag tur får jag äran att köra oss dit och sen kanske jag kan gå lite på stan och handla för jag är ju så rik. Nej men ärligt talat, jag är lite sugen på rean på Carlings, fanns en snygg killkofta som såg mysig ut.. harjag tur kostar den ännu mindre imorgon än igår. Något nytt sen sist jag skrev? Ja grejjerna jag köpte på Expert som det blev ett bråk om funkade inte riktigt.. Sladden var för kort, förgreningen verkade inte funka som den skulle och när jag rusat ner på stan för att köpa en till sladd var det stängt.


och angående mitt förra inlägg så var jag ute och gick 40 minuter.. tredje gången på två veckor, jag tänkte börja lite lugnt och förhoppningsvis blir det oftare med tiden. Någonstans får man ju börja.


Jag är sugen på en snyggare design på bloggen.. Ska kolla om det funkar att ändra om här lite;)

Skapa flashcards