Alla inlägg den 15 oktober 2011

Av Sofia Ohlsson - 15 oktober 2011 17:46

Hej, nu är det helg, och mitt emellan två kurser är det också lite ledighet som smyger sig på, najs! Ett par korta ord om tentan; Jag undrar om det här är min första tenta någonsin som jag kuggar på, så dålig känns det, ju mer jag tänker desto mer kommer jag på att jag missat. Men jag har kommit en ganska bra bit på vägen, jag har valt att acceptera situationen, inte straffa mig själv, oroa mig och må dåligt, det är inte värt det. Jag tänker ge mig själv åtminstone två bra veckor där jag fokuserar på bra saker och ser till att ha roligt, ett unmderkänt är inte hela världen, även om det såklart känns så. All fokus och alla önskningar om att jag får ett B, det vill säga ett lägsta godkänt betyg. Håll era tummar för mig är ni snälla! Jag vet att betygen spelar roll när man söker sitt första jobb men som jurist har man råd och tid att turnera runt på lite olika arbetsplatser innan man hittar den slutliga och beygen får mindre betydelse när man har bra praktiska erfarenheter så jag försöker se det positiva helt enkelt.


Nu till roligare saker. Dagen, lördagen, min lediga dag! Jag och Erika tog bussen till Nova i förmiddags. Där splittrade vi oss och gick i de affärer vi själva ville gå i, shoppade, njöt, konsumerade, tröstade oss själva, ja men ni fattar! Jag hade min augustilön och ett akut behov av nya, mindre kläder. Jag har ju lyckats gå ner ett par fem kilo i år, bra kost och motion har lett till att jag blivit mer välmående och alla mina vinterbyxor är i princip för stora. Jag firade såklart alla dessa faktorer, att jag har pengar, är i behov av kläder, och skrev tenta igår, med att shoppa loss.


Fyra par nya byxor, ett par höstskor, två kortärmade toppar, en långärmad tröja, en poncho, en kavaj, en blus och en foundation senare var jag ganska nöjd med allt. Vi åt god lunch, fikade såklart och tog bussen hem kvart i fem. Nu har jag landat här hemma, pratat en stund med Malin, vi ska ses imorgon och umgås, peppa varandra, utnyttja att vi bor i samma stad helt enkelt! Ikväll ska jag bara ta det lugnt, vila, titta på humortv, duscha och äta något lätt. På måndag är det ny kursstart, då drar det igång igen. Fram tills dess ska jag dock njuta.


Här nedan ser ni lite bilder på dagens inköp, jag hade ju en period i mitt liv då jag lade ut allt jag köpt - så fort jag shoppat, vilket jag gjorde då när mina pengar bara behövde gå till roliga saker.. Men jag tänkte att vi kör en klassiker och lägger ut allt, det är ju roligare att läsa när det finns bilder, det vet jag egentligen, jag är bara lite för lat för att lägga in hela tiden. Visst är det fina saker jag hittat :)


  Scorett, Kicks, Sisters, Vero Moda, Indiska, Top Shop och MQ   Två par jeans, ett par mörka, ett par ljusa, bruna och svarta tygbyxor   Ljusbrun kavaj, svart topp, röd topp   Svarta boots, foundation   En lila, tunnare tröja med slimmade armar, En poncho   Blus i ljusblå jenasimitation

Ovido - Quiz & Flashcards