Alla inlägg den 21 oktober 2011

Av Sofia Ohlsson - 21 oktober 2011 20:48

Tiden springer ifrån mig, jag vet inte när jag hann blogga senast, men ni har nog inte hört av mig på hela veckan. Vi har hunnit börja med en ny kurs och även då jag haft fullt upp hela veckan känns det inte som att jag hunnit med någonting. Ni vet hur det är. Igår var det dock höstfest som avslutning på årets jia-dagar och jag var där med Madde, Malin, Caroline och Henriette. Först träffades vi hemma hos Henriette på fördrink och lite snittar innan vi tog oss in till AF-borgen vid sju. Festen började med välkomstdrink och mingel. Det är kul som ombyte att få gå på en så fin fest med så blandat med folk och uppklädda människor - som en ordentlig kontrast till det annars inte så glammiga studentlivet. Middagen varade mellan halv åtta och tolv ungefär, på den tiden hann vi avverka tre rätter, uppträdanden, olika former av underhållning, blandade konversationer och en massa roligt. Under alla de timmarna som vi satt ner hade jag inte tråkigt en sekund. Som en ordentlig lundafest var det såklart en massa punchvisor, sånger och liknande aktiviteter under middagen som vi var delaktiga i också. Efter middagen var det eftersläpp, mingel, vi blev bjudna på drinkar av Hamiltons advokatbyrå (så nu gör jag lite reklam för dem här som tack..) och så dansade vi tills fötterna värkte. Vi cyklade hem runt tre-tiden, samtidigt som Torgny Håstad lämnade festen (vet ni inte vem han är så kan jag berätta att det är en riktig legend inom juridikens värld, särskilt som vi hört mycket gott om honom från Ola - läraren i köprätt - förra terminen). Jag kom i säng strax innan fyra och gick inte upp förrän halv tolv idag. Jag har inte varit helt pigg får jag erkänna men jag hann ändå med lite plugg mellan ett och halv fem på juridicum. Ikväll har jag pratat en lång stund med mamma, en lite mindre stund med Malin (vi ska ju ses imorgon istället) och lagat risotto. Nu är det en kladdkaka i ugnen och Idol på tv:n. Trevligt värre!


Ikväll lägger jag mig förmodligen tidigt, imorgon är det tvättid på förmiddagen, sen ska jag cykla ut en runda på stan, kanske gå en sväng med Malin och på kvällen ska jag, Malin, Emelie ch Frida ha "Halv-åtta-hos-mig" fast hos Malin då, trerätters igen, man kan då inte tro att jag är student!


Nej en helg är precis vad jag behöver, det ska ni veta. Hoppas att ni alla mår bra där ute och så hörs vi när min tid inte är lika pressad! Hej hopp,

Skapa flashcards