Alla inlägg den 1 december 2009

Av Sofia Ohlsson - 1 december 2009 15:49

Hejhopp! Idag fick vi sluta redan kvart över två eftersom GeMun blev inställd och jag behövde den extratimmen mer än något annat. Jag utnyttjade tiden rejält, gick och handlade en sallad, packade ner lite mer i dansväskan, skrev om alla lappar som ska lämnas in om en vecka och åkte en sväng ut till danslokalen med Sofia eftersom jag glömt lägga över dne mixade versionen av take a bow, som mina barn dansar till, i mappen där alla färdiga låtar skulle läggas över.


Nu ska jag snart gå bort till Bokelund, tunga grejer ska med, en tung dansväska, en papperspåse med 13 t-shirtar, två par skor och min mat. Som tur är tar det väl ungefär tio minuter att gå dit så det ska inte vara alltför farligt, någon gång måste allting dit också och det är lika bra att det görs nu istället för senare i veckan när jag stressar med allt annat.


Nu ska jag leta efter svarta handskar men jag misstänker att det är för mörkt i hallen. Vi hörs senare, kanske inte ikväll men garanterat imorgon, håll ut tills dess, Hejsvejs!

Av Sofia Ohlsson - 1 december 2009 07:46

Ännu en dag på denna jobbiga men fantastiska vecka. Idag ville jag inte riktigt gå upp men tog mitt förnuft till fånga och 06.28 kravlade jag mig upp för att duscha och sånt där. Nu är jag mycket piggare men sängen lockar fortfarande och det blir inte bättre av att engelskan är "frivillig" på sätt och vis och det är vår första lektion som dessutom varar i 90 minuter ungefär. Kunde fått en lång sovmorgon där, ja tack för den samvetet!


Skolan ska vara till 15.30 idag vilket innebär att jag bör ha en halvtimme på mig att byta om, ta min dansväska, min kasse med barnens t-shirtar, gå ner till stan för att köpa en sallad, upp till Bokelund för att ha scenrep och ledardans. Det tar troligtvis längre tid så jag får se hur jag trollar med minuterna för att hinna. Det får bli en tonfisksallad idag hoppas jag, lite nyttigare sådär, bara dressingen som inte är bra, men det skiter jag i rent ut sagt!


Nu ska jag borsta tänderna och därefter bär det av mot Furulundskolan, jippi hurra, låt bara timmarna gå så jag får träffa alla underbara dk-människor. Tjingeling


Skapa flashcards