Alla inlägg den 27 december 2009

Av Sofia Ohlsson - 27 december 2009 19:14

Oj vilken lång runda jag precis kom tillbaka ifrån. Jag och Helena har verkligen rastat julfläsket ordentligt med långerundan nummer ett, vi gick först mot Netto, in i ett litet villakvarter, upp mot bokelund, Lasses kiosk och längs stora vägen till statoil, ut i sölve, ner bland husen, långt in sen gick vi tillbaka via statoil in till stan, ut mot falkvik igen, via nakterhuset, silusarna och tågstationen genom stan igen för att slutligen gå hemåt. Det har alltså tagit närmare två och en halv timme och vi går snabbt! Eller ja, Helena går snabbt och jag hänger på, kan avslöja att promenaden redan börjar kännas i min höft och att jag känner lite skavsår på fötterna. Det är så himla typiskt, när jag väl valt varma skor så ger de mig skav, men det ska kännas att man lever och i efterhand är det ju jättetrevligt att man tog sig runt allting.


Jag tänkte fortsätta nördandet framför min tv och kolla på extramaterialet till Scrubs och bara ta det allmänt lugnt. Vi åt ju någon gång runt halv fyra oc jag funderar på om man ska äta nu igen snart, men då kanske promenaden var i onödan, eller så är det just nu man SKA äta, svårt det där.


Uschja, även om det är varmt ute så måste jag säga att jag fryser lite, kanske bäst att krypa ner under täcket också, vi hörs imorgon en stund!

:)

Av Sofia Ohlsson - 27 december 2009 15:45

Söndagen har fortsatt i ett ganska trevligt tempo, lite sådär lagom skönt. Lagom mycket att göra, lagom lite att fixa med. Jag var i affären och handlade lite mat, körde hem och påbörjade maten. Jag beställde säsong tre av Scrubs såhär lagom i tid till att sista skivan snart är slut, nu har vi ätit gott, bakad potatis med olika tillbehör är sweet.


Nyår kommer bli riktigt najs tror jag, det där med goda vänners sällskap som jag nämnde innan. Tänkte höra av mig till Helena snart också, dags att rasta fettet!


Vi hörs och ses, ha det fint mina vänner!

Av Sofia Ohlsson - 27 december 2009 12:51

Hej bloggen och alla fina läsare, idag är den tredje röda dagen i sträck och jag är väldigt, väldigt trött. Jag gillar egentligen inte alls att jag sover till runt halv tolv om dagarna men jag är så fruktansvärt trött att jag inte orkar dra mig upp. Nu är jag iallafall uppe sen drygt en och en halv timme tillbaka, jag har kollat klart på den tredje av fyra scrubs-skivan och har alltså bara en kvar. Detta tänkte jag göra något åt genom att beställa säsong tre snart, har jag tur dyker den upp här hemma redan på tisdag så jag har lite mer underhållning.


Jag ska snart ner till affären för att köpa lite lunchmat, bakad potatis får det bli. Ikväll ska jag gå en välbehövd runda tillsammans med Helena och nu när vädret är rätt okej för sånna strapatser så blir det säkert en längre runda.


Imorgon har jag inget planerat men på tisdag ska jag fika med de andra i DK-gänget. Nu är det bara elva dagar kvar tills jag och mamma åker till Stockholm, ååh så jag längtar, tänk att om ett år kanske, kanske jag bor där uppe, så himla spännande att inte riktigt veta vart livet för än, det är så nära nu, allting. Om två veckor börjar skolan igen och då är det exakt fem månader kvar tills vi tar studenten, fem månader går snabbt, i goda vänners sällskap kan vad som helst kännas som ett par sekunder.


Ha det nu så bra tills vi hörs nästa gång, Hejdå!

Skapa flashcards