Alla inlägg den 26 december 2009

Av Sofia Ohlsson - 26 december 2009 14:24

Idag har jag varit duktigt aktiv och hjälpt min mamma med litet handlande och skräpslängning uppe på miljöstationen. Det var fullständigt kaos däruppe och kartonger stod lastade vid sidan om containerna, det är väl så i julhelgerna, ingen som jobbar men en massa julklappskartonger, papper och annat som åker upp. Därefter körde jag till Ica, handlade lite mat och andra nödvändigtheter, körde hem, bytte kattlådesanden och sen lagade jag mat till mig och min lilla mamma. Det blev ris, kyckling, mango chutney, gurka och jordnötter, fint ska det vara och så långt ifrån julmat man kan komma.


Nu hade jag tänkt varva ner med ett par timmars Scrubs och eventuellt något avsnitt Arkiv X innan jag och brorsan tar tåget till Kristianstad 16.52


Kvällen ska spenderas hemma hos vår farmor tillsammans med släkten på pappas sida, det är inte alls fel faktiskt. Jag skjuter på pluggandet till imorgon för då har jag inte mycket bättre för mig. Hoppas er kväll blir lika trevlig som min, Hejdå:)

Av Sofia Ohlsson - 26 december 2009 10:21

God morgon världen, bloggen, mina fem läsare och ett snöregningt Sölvesborg. Nu är det annandagen och på sätt och vis är jag lite småtrött på det där med tre röda dagar i streck som det blir i år. Visserligen är det mellandagarna så affärer har ju öppet ändå men jag tycker det är lite småtjatigt att gå hemma fär länge också. Idag ska vi iallafall ut på "äventyr" eftersom vi ska hem till Farmor och träffa vissa delar av släkten som jag inte sett sen augusti, det ska bli trevligt.


Ute är det nog världes tråkigaste väder, jag gillade snön bättre och nu är det något slags snöblandat regn som kommer lite då och då. Jag ska snart hoppa in i duschen, göra mig iordning och kanske gå till affären för att handla lite mat. Får se vad dagen, innan jag sticker, har att bjuda på helt enkelt.


Kanske åker jag in lite tidigare till Kristianstad, affärerna stänger nog runt fem så om jag tar fyratåget in så borde jag hinna kika lite på en väska jag sett på Lundbergs. Jajamän hoppas ni får en trevlig lördag och vi ses eller hörs snart igen, cheers så länge.

Ovido - Quiz & Flashcards