Alla inlägg den 15 december 2009

Av Sofia Ohlsson - 15 december 2009 20:40

Nu är jag hemma från en lååångrunda, oj vad vi gick, runt fem över halv sju började vi traska och cirka kvart över åtta var jag väl inne i hemmets trygga vrå. Vi har pratat om allt och inget samt väldigt mycket så nu känner jag mig liksom som fylld av energi igen. Dessutom har mina danspengar kommit vilket innebär att jag är en rik kvinna igen. Eller iallafall tillräckligt rik för att köpa de sista julklapparna, lite smått och gott och kunna shoppa i Stockholm.


Imorgon är en lång men ACK så rolig dag, synd att hälften av klassen nästan var sjuka idag, man får hoppas dekommer imorgon så de kan vara med och sjunga och festa. Sen på torsdag blir det minst lika roligt med GOD mat på fantastiska Bar-b-ko, förrätt och huvudrätt minsann. På fredag ska det ändå bli som roligast då vi ska fira Malin med efterföljande utgång, aah livet är bra härligt!


Ikväll ska jag bara slappa i min stora säng, titta på tv och drömma om det som komma skall. Tills vi hörs nästa gång önskar jag er det bästa helt enkelt. Ha det bra och Godnatt på er som ska sova redan nu!

Av Sofia Ohlsson - 15 december 2009 16:51

Nu är det kvällning igen, eller mörkt, vilket betyder kväll, himla långa kvällar det är nuförtiden, mellan 16.30 och 23.30 ungefär, på sommaren är det kväll runt 21.00 Jag mår iallafall bra och låte rmig inte knäckas av något mörker. Dagen har var mycket trevlig, lite skrivande på dramatiken, lite genomgång av engelskprovet vi hade för två veckor sedan. Därefter var det samhällskunskap med Gunnar och vi fick redovisa vårt om u-länder och världshandeln. När klockan var elva åt vi en hemsk lunch och halv tolv började och slutade naturkunskapen, nästan på en och samma gång. Vi fick helt enkelt tillbaka våra arbeten och eftersom jag och Malin är splendid så fick vi gå direkt igen. Eller läraren ville inte prata med oss om något.


Vi gick till musiken där vi spenderade vår tid fram till halv fyra, stämövning, skivinspelning och projektarbetesinspelning var på gång innan vi traskade hemåt åt ett varsitt håll. Jag har nu hunnit handla, det blir kyckling med klyftpotatis, mumsigt värre. Ikväll ska jag träffa Helena och gå en runda, prata ut och ha det allmänt trevligt. Jag hoppas att jag somnar i tid ikväll för imorse var det vidrigt att gå upp, men så är det när man inte somnar före halv tolv.


Nu ska jag kanske kolla till mina klyftisar, de är i ugnen och lite sås ska röras ihop, jag älskar mat! Vi hörs kanske ikväll, ha det fint!

Av Sofia Ohlsson - 15 december 2009 07:47

Idag är en sådan dag då man tänker till lite extra innan man går upp, ni vet en sån dag där man lite snabbt går igenom skoldagen för att se vad man missar om man råkar vara lite sjuk. Tyvärr så är ju inte jag typen som går mycket längre än sådår, nej så småningom stiger jag ur min säng, lagom för att hinna i tid. Tyvärr är kanske inte rätt ord för jag tror att den här sortens handlingar beskriver mig som person och har tagit mig dit jag är idag, jag är envis, kämpar på och kan tänka realistiskt även stunder då jag är fruktansvärt trött.


Idag är det en lång skoldag men man kan väl hoppas på lite benåding från vissa lärare såhär nära jullovet. Dessutom ska jag ut och gå med Helena i eftermiddag, ska bli skönt att träffa en vettig människa och prata ut med. Inte för att jag normalt har brist på vettiga människor, mest för att hon är så mysig att träffa.


Nu ska jag iallafall snart traska bort till min kära skola. För ovanlighetens skull är båda strumpor på och tandborstningen klar. Vi hörs nog någon gång i eftermiddag skulle jag tro, ha en bra tisdag alla bloggläsare!

Ovido - Quiz & Flashcards