Alla inlägg den 2 december 2009

Av Sofia Ohlsson - 2 december 2009 22:24

Sicken dag, sicken dag. Jag gick såklart till skolan, kände att jag inte kunde skolka. De tre första lektionerna kändes dock lite smått onödiga och jag hade inte behövt vara med på någon av dem tvunget. Håltimmen var desto bättre, den mest givande tiden under hela skoldagen. Jag och Malin skrev klart två scener till treornas pjäs och nu har vi bara fem scener kvar allt som allt. När vi slutade följde jag med ner på stan, köpte en sallad, gick hem där jag mötte Kristina på min gata, hon kom i sin bil och undrade om jag skulle åka med till Bokelund så jag fick snabbt in i huset, hämta lite saker och åka med för att komma i tid. Idag har det varit barnshow och därefter ledarövning, dans och manus!


Jag kom hem runt tio och nu har jag tagit en dusch, vilket behövdes! Imorgon börjar dagen 10.05 för min del, med engelskaprov, not so funny, men vad ska man göra, vad ska man tycka? När det är över har vi naturkunskap, redovisning, inte för min del och sen är det klassråd innan jag får sluta. En liten pianolektion som jag tänkte använda mig av att klippa ihop My immortal eftersom Janne inte var i skolan i måndags = jag kom inte in på programmet där låten ligger.


Nu ska jag snart blåsa håret, krypa under täcket och somna, fy så trött jag är, tur att jag får sova lite längre imorgon, hostan är på väg tillbaka och lite huvudvärk. Uschamej, ha det bra ni, vi hörs och ses, Natti!

Av Sofia Ohlsson - 2 december 2009 06:55

Usch och fy, idag hade jag mer än gärna sovit ett par timmar extra och tagit god tid på mig innan jag beger mig bort mot Bokelund för en barnshow och ledarövningar. Jag hade velat hoppa över skolan, har hostat hela natten, somnade runt halv tolv för att väckas av min mobil som fick ett sms kvart i tre. Smset i sin tur sa inte mycket, det var inte från någon jag känner utan bara ett reklammeddelande om att jag kunde gå in på en hemsida för att skicka gratis-sms, KVART I TRE! Tror det är mobilen som har lite problem, enligt mobilen själv kom meddelandet 20.50 men jag hörde det minsann i natt.


Samhällskunskapen hade jag inte behövt gå på, jag har redan skrivit ganska mycket på min egna del och vi har en till vecka på oss innan vi ska  redovisa. Estetiska verksamheten känns som ett hån mot min trötthet och religionskunskapen innebär redovisning som jag är färdig med. Alltså en timme och en kvart för att sitta och lyssna, hurray. Sen därefter har vi håltimme mellan 12.00 och 14.25 vilket också är talar för att stanna hemma. Däremot har vi en sistalektion, drama, den behöve rjag verkligen vara med på, manus ska skrivas och vi har rätt bråttom. Förstår ni mitt dilemma? två lektioner som jag inte behöver gå på, en som jag inte vill gå på och en som jag måste gå på.


Mitt samvete är för dumt ibland, det där med skolk har aldrig varit min grej, nu ska jag gå ner till badrummet, kanske dricka lite hostmedicin så jag slipper hosta och rosta sönder halsen hela dagen. Vi hörs senare, ha det gott!

Ovido - Quiz & Flashcards