Alla inlägg den 22 december 2009

Av Sofia Ohlsson - 22 december 2009 20:01

Nu är det kväll igen, kolsvart ute och snön har vräkt ner de senaste timmarna. Nu är det lite bättre visserligen men jag är inte särskilt sugen på att gå ut ändå. Nej krypa ner i sängen med lite Arkiv X på tv:n så är min kväll räddad.


Jag var hemma hos Helena mellan tolvtiden och fem ungefär, vi gick en runda på stan där jag tyvärr inte ens hittade något som var värt att prova på och hon köpte ett batteri till sin mammas klocka. När vi kom hem spelade vi lite tennis och bowling, det är himla mysigt faktiskt. Prata om allt möjligt samtidigt som man spelar lite, nästan som terapi, spelandet skedde såklart på ett Wii - vi må vara grymma men inte bättre än så. Sen spelade vi lite alfapet innan vi tog en lunchfika på Coffe house. Malin joinade oss runt tre-tiden och så satt vi och snackade i nästa två timmar innan vi fick dra oss bort.


Ikväll har jag varit duktig, jag har städat kylskåpet, fixat lite med klappar och nu orkar jag verkligen inte göra några köttbullar så det får väntas med till imorgon. Som jag skrev tidigare är det Arkiv X som gäller, hoppas ni får en trevlig kväll och vi hörs nog en stund imorgon. Då är det däremot köttbullar och i bästa fall lite bakande som gäller. Hejdå!

Av Sofia Ohlsson - 22 december 2009 10:57

Idag är det inte bara den första tisdagen på jullovet utan exakt en månad till jag fyller nitton och exakt en månad till min bror fyller tjugoett. Det är en glädjens dag och till skillnad från vissa lov då jag i princip suttit hemma ensam ska jag faktiskt umgås med goda vänner hela dagen. Om en timme ska jag gå hem till Helena igen, vid tretiden kommer Malin och så blir det väl en del snack, mys och skratt.


Jag och Helena ska nog gå en vända på stan om hon vill, jag behöver ett par byxor till. Jag behöver många fler byxor än vad jag ha, just nu tre dugliga jeans, egentligen hade jag fyra men ett par är så stora att det är ett skämt. Så ut på jeansjakt men inte göra av med mer pengar än nödvändigt eftersom jag ska till Stockholm och handla upp mig lite, då är det tröjor och leggings som är första hand.


Ikväll ska jag inte göra mycket men förhoppningsvis ska jag hinna med att steka de där köttbullarna som vi aldrig hann med i söndags. Antingen då eller imorgon, imorgon hoppas jag hinna baka lussekatter. Nu måste jag föna håret och äta en liten frulle så jag står mig till nästa gång det är matdags. Vi hörs och ses, ha det fint, Puss!

Skapa flashcards