Alla inlägg den 17 december 2009

Av Sofia Ohlsson - 17 december 2009 09:07

Det var en jättetrevlig kväll igår tillsammans med alla lärarna, klasskamraterna och all god mat. Vi började med att sjunga för Inner wheel, en förening för alla fruarna till männen i Rotary, vi sjöng lite olika jullåtar och fick många applåder och värmande ord. Därefter begav vi oss hem till Gördis i många olika bilar, vi åt jättegod plockmat, snittar, ostar, kex, laxrullar, bruschettas, frukter och mycket annat. Sen blev det godis, lekar och mycket skratt. Vi pratade om minnen, sjöng något alldeles otroligt och hade det fruktansvärt trevligt faktiskt. Jag och Malin blev hemskjutsade av Elin klockan tolv och kom i säng drygt fyrtio minuter senare. Inatt har vi sovit skavfötters men det slutade med att jag la mig i mammas säng för att sova ordentligt de sista timmarna.


Malin har redan gått till skolan då hon började tidigare än mig, om femtio minuter börjar vår engelskalektion så då borde jag befinna mig där borta. Idag ska vi pyssa lite, sen är det naturkunskap då vi skulle försöka leka något tror jag och när klockan är två ska vi åka ut mot Valjeviken för att lussa där. Jag hoppas vara hemma senast fyra så jag kan hoppa in i duschen, klockan tio i sex åker jag mot Kristianstad med de andra ur elevrådets styrelse. Hur vet jag inte ännu, bil eller tåg iallafall.


Nu ska jag ta ut lite pengar och traska min väg till Furulund. Det kommer ta sin tid på grund av väglaget och kylan. Vi hörs senare iallafall så får ni ha det så bra, Hejdå!

Skapa flashcards