Alla inlägg den 28 december 2009

Av Sofia Ohlsson - 28 december 2009 19:44

Jag var precis riktigt duktig, gick en liten powerwalk på typ trettiofem minuter här hemma i stan, alldeles ensam också. Jag tycker faktiskt det är riktigt skönt att lyssna på musik, tänka lite och gå själv ibland, även om jag såklart hellre gått med Helena till exempel då. Men som sagt, skönt, välbehövt, rasta fettet litegrann.


När jag kom hem upptäckte jag en glädjande nyhet; Min Scrubs säsong 3 skickades från lagret på cdon.com idag vilket innebär att jag bör ha den nästkommande arbetsdag = imorgon, jag <3 beställa internetsaker en söndag, det brukar komma på tisdagen då. Eftersom jag ska inventera i Linas mammas affär imorgon mellan 10.00 och 14.00 ungefär och sen ta en fika runt 14.00 (Ja det där med att ge mig själv lite tid att köra mellan Bromölla och Sölvesborg är inget vi använder oss av idag) Sen när jag kommer hem bara räknar jag med att den ligger i min lilla brevlåda, jag blir så lycklig. Det är inte bara de 485 minutrana av skoj som jag ser fram emot utan själva samlandet som är kul också, när jag flyttar ska jag köpa en fin tv-möbel där jag kan rada upp alla filmer/serier jag har, det är så fint. Dessutom, inför framtida sjukdomar då man ligger mycket till sängs kan ju flera timmars underhållning komma väl till pass.


Japp, livet är allt bra. Nu ska jag snart lägga mig i sängen min, kolla in 2½ men och lite sånt mysigt som går på tv en sån här kväll. Ni får ha det fint, vi höres och seses liksom. Tjingelingpling.

Av Sofia Ohlsson - 28 december 2009 15:24

Ni vet, ibland bara löser sig allting på en och samma gång, plötsligt händer det som de säger på triss-reklamen. Först hör jag av Malin som pratade av sig lite, kan inte avslöja mycket men delar av samtalet innehöll Harry Potter-tema, jojomän. Lite nyårs-snack hann vi med också så vi får se hur det löser sig nu på torsdag, det blir bra på något vis iallafall. Sen ringer jag upp Lina som skickat sms om ifall jag är intresserad av att hjälpa till i hennes mammas butik, alltid! det var inventering som gällde och det är ju jag ganska familiar med så att säga. Har hjälpt till på Sandelind några gånger och principen är ju detsamma även om det gäller djur-saker den här gången.


Jag har försökt plugga på psykologin men det är så himla tråkigt, jag känner mig omogen som bara "aah palla", och i slutändan tar jag ju tag i det och gör vad som ska göras men faktum är; psykologi är kul i praktiken med teorin är helt enkelt skittråkig (tycker jag alltså) Bra att kunna, tråkigt att nöta. Så kan man sammafatta det för min del.


Så det blir väl helt enkelt så att jag doppar näsan i böckerna någon stund senare ikväll och nu ska jag mysa lite framför tv:n med någon trevlig julfilm. Sen får vi se var allting bär, tidig uppstigning imorgon kan vara bra för min dygsrytm. Ha det så hörs vi!

Av Sofia Ohlsson - 28 december 2009 10:30

Nu var det en ny vecka igen, i år är vi välsignade med en vecka 53 vlket också innebär att allting förskjuts nästa år, jag fyller år vecka 3 istället för vecka 4, Studenten är vecka 23 istället för 24 och så vidare. Det berör mig egentligen inte mycket mer än så heller. Jag gick upp nyss, hade gärnat legat kvar längre men då vet vi ju att jag inte kan somna ikväll så det är ju bara att välja. Dessutom har jag lite grejer som måste fixas så det är väl lika bra att komma igång i tid.


Jag ska ta en dusch, blåsa håret och klä på mig något anständigt. Därefter ska jag gå ner på stan för att sätta in pengar på mitt konto, handla på Konsum och sen hem igen. Här hemma behver det dammsugas på ovanvåningen och rensas i diskmaskinen. Så som ni förstår har jag fullt upp.


Jag hade tänkt gå en liten runda också, men musik i öronen då min walk-partner har åkt till malmö. När jag går själv blir det på sin höjd trettifem-fyrtio minuter, det är inte helt illa egentligen och något förbränner man ju alltid.


Nej om jag skulle ta den där duschen nu, eller rent av stata med dammsugningen så det inte sprids mer sand här i huset. Ha det så bra, det ska jag!

Ovido - Quiz & Flashcards