Alla inlägg den 25 december 2009

Av Sofia Ohlsson - 25 december 2009 17:31

Sådärja, direkt efter senaste inlägget ringde jag pappa och sa att jag inte brydde mig om att komma idag eftersom vi ändå ska ses imorgon och då är det med riktiga släkten. De var det bästa beslutet jag kunde tagit och juldagen har jag spenderat i hemmets trygga vrå, i min varma säng framför tv:n med en massa avsnitt av Scrubs.


Nu på kvällen kom Eva för att äta lite julmatsrester med oss och snart är det ris á la malta också, mumma. Jag har inga större planer för min kväll och ska inte festa som de flesta andra verkar ha planerat. Juldagen är egentligen en ganska dålig ursäkt för att dricka, dansa och klä upp sig fint, det är nog bara valborg som är sämre. Men dålig anledning eller inte självklart får man festa om man vill det.


Nej jag ska krypa upp i min säng igen, titta på ännu ett avsnitt av Arkiv X och mysa. Imorgon ska vi hem till Farmor och jag längtar faktiskt efter det, ska äntligen få träffa mina kusiner och min faster igen, alltid lika trevligt. Nej nu är det sängen och Arkiv X som gäller, puss och kram!

Av Sofia Ohlsson - 25 december 2009 12:22

Idag tog jag tillfälle i akt och sov ett bra tag längre än jag kanske egentligen tycker om att göra. Nu ska ni inte missuppfatta mig och tro att jag precis steg upp, såhär tjugo över tolv, nej men tjugo i elva var hon iallafall när jag masade mig ner.


Jag pratade en stund med mamma men gick snabbt upp i min varma säng för att kolla på två avsnitt av Scrubs-boxen jag fick igår. Mitt i andra avsnittet ringde pappa som ville höra hur jag och Jacob tänkte ta oss bort till Kristianstad där de befinner sig, för att träffas. Han hade förslag på tåg och att vi själva skulle låna mammas bil men inget är särskilt lockande. Jag gillar inte tåg, vädret suger och i ärlighetens namn känner jag ingen längtan efter att åka dit de är alls. Visst vill jag träffa min pappa men det gör jag ändå imorgon då vi ska hem till Farmor och fira lite.


Nej jag vill helst stanna här hemma hos mamma, äta lite gott, slappa, titta på Scrubs och inte gå utanför hemmet förrän imorgon. Vi får helt enkelt se hur det slutar det här, får så dåligt samvete att ringa pappa och berätta att jag inte vill komma men ibland ska man göra det man känner för och speciellt i Juletider.


För övrigt längtar jag något fruktansvärt till den sjunde januari och Stockholm. Jag ska handla tröjor, leggings, strumpor, koftor och en massa grejer som jag verkligen behöver. Jag och mamma ska ha det mysigt, äta gott, njuta av den fantastiska huvudstaden, ja på sätt och vis är det ju sista ordentliga jullovet, iallafall ett som varar i tre veckor. Det ska jag minsann inte slösa bort, ja kanske med undantag för psykologiprovet som jag ska plugga till, med start imorgon! Ha det nu så bra, god fortsättning på er alla!

Skapa flashcards