Direktlänk till inlägg 15 december 2009

Tisdagkväll

Av Sofia Ohlsson - 15 december 2009 16:51

Nu är det kvällning igen, eller mörkt, vilket betyder kväll, himla långa kvällar det är nuförtiden, mellan 16.30 och 23.30 ungefär, på sommaren är det kväll runt 21.00 Jag mår iallafall bra och låte rmig inte knäckas av något mörker. Dagen har var mycket trevlig, lite skrivande på dramatiken, lite genomgång av engelskprovet vi hade för två veckor sedan. Därefter var det samhällskunskap med Gunnar och vi fick redovisa vårt om u-länder och världshandeln. När klockan var elva åt vi en hemsk lunch och halv tolv började och slutade naturkunskapen, nästan på en och samma gång. Vi fick helt enkelt tillbaka våra arbeten och eftersom jag och Malin är splendid så fick vi gå direkt igen. Eller läraren ville inte prata med oss om något.


Vi gick till musiken där vi spenderade vår tid fram till halv fyra, stämövning, skivinspelning och projektarbetesinspelning var på gång innan vi traskade hemåt åt ett varsitt håll. Jag har nu hunnit handla, det blir kyckling med klyftpotatis, mumsigt värre. Ikväll ska jag träffa Helena och gå en runda, prata ut och ha det allmänt trevligt. Jag hoppas att jag somnar i tid ikväll för imorse var det vidrigt att gå upp, men så är det när man inte somnar före halv tolv.


Nu ska jag kanske kolla till mina klyftisar, de är i ugnen och lite sås ska röras ihop, jag älskar mat! Vi hörs kanske ikväll, ha det fint!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Ohlsson - 29 december 2011 17:31

Tänka sig vad snabbt det här året har gått, det är bara två ynka dagar kvar av 2011 och själv känner jag att jag är kvar i 2009/2010 någonstans. Vad har hänt i år egentligen? Jag inledde året med att fylla 20, gå juristprogrammets andra termin, vara ...

Av Sofia Ohlsson - 28 december 2011 19:50

... i ett och samma inlägg! Tokiga dagar.. Igår åkte då jag, mamma och Eva till Köpenhamn för en heldag tillsammans. Mamma fick ju i julklapp av mig, tanken var att vi skulle åka till helsingör men hon valde att lägga till lite pengar själv och åka t...

Av Sofia Ohlsson - 26 december 2011 11:53

Hej svejs annandagsfejs! Idag är jag hemma ensam fast så mycket hemma ska jag nog inte vara. Jag sov lite för länge idag och visst hade jag mått bra av att läsa lite socialförsäkringsrätt istället för allt annat som jag ska göra men så gav jag mig sj...

Av Sofia Ohlsson - 24 december 2011 22:30

Här blir visst ett litet inlägg i alla fall. Jodå, julafton lider mot sitt slut och jag ska snart sova men tänkte passa på att skriva ner lite om hur min dag har varit. Självklart har jag haft världens bästa julafton i år igen, det bästa är ändå att ...

Av Sofia Ohlsson - 23 december 2011 09:09

Tjolahopp, det är så skönt att vara hemma och nära en dator, nu kan jag blogga hur mycket jag vill, eller i alla fall mer än en gång i månaden. Det var en väldigt mysig dag i Karlskrona igår, jag och mamma fikade, gick på stan och hade det sådär mor-...

Skapa flashcards