Alla inlägg den 21 december 2009

Av Sofia Ohlsson - 21 december 2009 19:06

En lång dag är vad det har varit. Jag har sprungit runt i kyliga kristianstad och köpt julklappar, letat jacka samt provat lite kläder, men mest för skojs skull. Jag har inte mycket pengar och ska åka till Stockholm nu i januari så jag sparar helt enkelt inför resan. Det var och är svinkallt ute, händerna blev alldeles torra och det riktigt isar i ansiktet när man går.


Nu om fem minuter ska jag träffa Helena, hon var sugen på promenad men efter dagens bravader vill jag helst prata skit och mysa så vi ska nog få ihop en liten kompromiss så vi hinner med båda delarna. Imorgon ska jag träffa Malin verkar det som, behöver bara veta när hon planerar komma här förbi så jag är redo att möta världen. Imorgon är det tvätta-håret-dag så jag tar lite extra god tid på mig.


Ikväll ska jag slå in de allra sista paketen och ha det allmänt bra i min stora gosiga säng. Vi hörs, ni få läsare. Ha det fint!

Av Sofia Ohlsson - 21 december 2009 10:42

Ååh första måndagen på lovet och jag har suttit och nördat mig här framför datorn för att kolla vilka olika universitet jag vill söka till efter studenten. Lund är nummer ett, därefter är det Uppsala och på tredje plats tänkte jag söka Stockholm eller Göteborg. Så himla svårt att veta hur svårt det kommer bli att komma in eftersom antagningspoängen skiftar ganska mycket från år till år, och med tanke på de nya reglerna med meritpoäng och allt det där så vet man ju aldrig hur det ser ut, om poängen sänks eller höjs alltså. Mina chanser ser relativt goda ut men än har jag inte fått några slutbetyg så man ska inte ropa hej före man har kommit över ån ni vet.


Det som lockar mig mest med att flytta är hela principen med att f något eget och då spelar staden inte så mycket roll. Helst Lund såklart eftersom min bror bor där, det är nära hemma och mamma är sugen på att flytta dit. Sen Uppsala känner jag ju lite, eller ja Becca bor ju där och Cocco har planer på att söka sig till Stockholm så jag skulle ju känna minst tvbå personer i närheten. Sen gillar jag ju Göteborg riktigt mycket men även Stockholm, svårt val det där.


Idag ska jag iallafall inte tänka mer på sånt utan det bär av in till Kristianstad, om en timme går mitt tåg så jag borde gå snart, ska hinna inom banken och sådär. Hoppas ni har och får en bra dag allihopa, ha det bäst! Gott jullov på er :)

Ovido - Quiz & Flashcards