Alla inlägg den 10 december 2009

Av Sofia Ohlsson - 10 december 2009 18:39

Hej, dagen har minst sagt varit intressant, roliga saker som möten, opponering och luciaövningen som jag berättade i förra inlägget om. Men även en tripp till Kristianstad för att äta, vidare till Vinslöv för att köpa balklänning, nu är det fixat liksom! Jag är helnöjd, den är underbart vacker, precis vad jag tänkte mig och en färg som jag aldrig trodde jag skulle välja, spännande! Jag tänker inte beskriva hur den ser ut för övrigt så ni får följa mig till den 1 Juni, då ska jag publicera bilder så det ryker om det!


Halsen mår okej just nu, men hostningarna är helt klart värst, och det blri nog inte många toner rätt imorgon så lite mimande och sådär får det bli. Men det har väl ingen dött av förut liksom. För alla som har möjlighet är Furulundsskolans Lucia något extra, vacker sång, fyrstämmigt, riktigt fina jullåtar och duktiga solister, i St. Nicolaikyrkan imorgonkväll 19.00


Ikväll ska jag hinna ta en dusch, lucialinnet är struket, väskan ska packad med lite vita kläder och krans och sådär. Lite sång ska övas, eller text för jag får ju inte sjunga, det är tredje året jag är med men första året jag känner att sångerna verkligen inte sitter, jättehemskt är det. Eller så sitter det så bra att de tkommer naturligt av bara farten när det väl är dags, det får morgondagens konserter utvisa.


Nu ska jag sätta igång med en del grejer. Ha det så bra och så, Hejrå!

:)

Av Sofia Ohlsson - 10 december 2009 08:38

Godmorgon torsdag, idag väntar en riktigt spännande dag. Först ska jag till skolan för opponering i svenska c. Därefter har vi Rolfmöte, elevrådets styrelse och Rolf, kan bli trevligt. Därefter väntar luciaövning i kyrkan inför morgondagens luciatåg. Jag kommer ta tåget tio i tre för att träffa mamma på ytterligare äventyr.


Ikväll kommer min bror hem och allt detta innebär att vi inte hörs på rätt många timmar nu. Därför önskar jag er all lycka och att ni får en fantastisk dag, lika bra som min fast mindre hosta. CIAO

Skapa flashcards