Alla inlägg den 23 december 2009

Av Sofia Ohlsson - 23 december 2009 15:42

Jag har varit en duktig flicka idag, mycket har gjorts så som dammsugning (lite smått på nedervåningen) jag har handlat mat och ingredienser till köttbullar och lussekatter, jag har slagit in allra sista julklappen, pantat flaskor, lagat köttbullar som jag steker just nu och städat undan i köket som ser mycket trevligare ut.


Vi ska fixa någon slags mat till ikväll, jag och min bror. Det ska helst vara något som är så långt ifrån julmat som möjligt så vi får väl se vad det blir. Sen ikväll ska jag baka lussekatter för jag kommer ändå inte hinna innan mamma är hemma och då ska vi ju äta mat.


Ikväll blir det säkert uppesittarkväll med Bingolotto, haha, en klassiker såhär lillejulafton och lite mysigt är det ändå, med nygräddade lussekatter blir det ju inte mer än succé. Nu ska jag försöka få lite pli på de där köttbullarna, de vill inte bli mörka, antingen det eller så är de kolsvarta. Vi hörs en stund ikväll tror jag, puss på er min lilla fyramans-fanclub:D



Av Sofia Ohlsson - 23 december 2009 10:59

Dagen före dagen idag och jag passade på att sova ut ordentligt eftersom man inte FÅR sova länge på julafton. Nej det är en dag som ska firas tillsammans, då ska vi mysa ordentligt i familjen och då passar det sig inte att masa sig upp runt elva - halv tolv. På dagens schema står köttbullsstekning och kanske till och med lite lussekattsbak. Men först får jag göra mig iordning för dagen.


Mamma jobbar som vanligt men det hade varit trevligt att ha en riktig myskväll innan vi går och lägger oss. Jag får fixa lite mat till ikväll också, en hel del grejer som ska hinnas med har jag insett.


Så då är det väl lika bra att sätta igång? Vi hörs kanske senare, ha det fint, puss och kram!

Ovido - Quiz & Flashcards