Alla inlägg den 25 november 2009

Av Sofia Ohlsson - 25 november 2009 15:56

Jag är hemma från skolan och nästan svimfärdig av hunger. Jag har ju nämnt tidigare att jag har något liknande en köttfobi när det kommer till det vi blir serverade i vår matsal och idag kunde det knappast blivit värre. Köttkorv med rotmos och potatismos, låter inte helt dumt? Kom till vår skola.


I vilket fall som helst så har allt annat varit bra, vi har gjort framsteg på ett par plan gällande skolan och samhällsprovet var ett papper med fyra frågor på. Det tog en tio minuter för mig ungefär, den sista frågan krävde ett rätt långt svar.


Mamma kommer hem om en timme och jag vill ha mat nununu. Tänkte titta på tv och slappa en liten stund men sen har jag ett naturkunskapsarbete som ska skrivas, hejja. Men efter en så här lång dag - ledig för första gången på veckan - då förtjänar man inte mer än lite ledigt framför tv:n. Japp Så får det bli, vi hörs ikväll iallafall, Ha det bra, det ska jag!

Av Sofia Ohlsson - 25 november 2009 07:32

God morgon där ute och här inne. Fin dag inte sant? Jag somnade sent igår, svårt att få en blund när man är så uppspelt som jag var, mycket tankar som for runt i huvudet. Jag somnade iallafall med tv:n på, ett bra tips om man tänker för mycket när det är mörkt i rummet och tyst runtomkring, vaknade dock vid tretiden för att stänga av den och sen somnade jag om och vakade inte förrän tjugo i sex då det var drygt femtio minuter innan jag skulle gå upp.


Nu sitter jag här och är fundersam, tänkte gå lite tidigare i skolan för att läsa på inför provet, här hemma blir det ändå inte gjort.


Trevlig skoldag för övrigt, det är iallafall vad jag hoppas på. Efter skolan är det plugg och Cocco som gäller. Ikväll är det bonde söker fru, det gillar vi rätt mycket just nu, skönt med lite kärlek som lyser upp tillvaron. Om en månad och två veckor är jag i Stockholm med mamma, åh så jag längtar!


Nej nu får jag dra mig, vi hörs och ses, Hare bra!

Ovido - Quiz & Flashcards