Alla inlägg den 30 november 2009

Av Sofia Ohlsson - 30 november 2009 21:20

Uhuhu, lång dag, svettigt danspass och fyra timmar i en danslokal kan resultera i en skitsnygg ledardans som sätter en hög ribba för hela showen.


Jag är trött, hungrig, grinig och borde gå och lägga mig, så får det bli. Imorgon går jag upp halv sju för dusch och allting, sen är det skola, scenrep och ledardans.


Höres!

Av Sofia Ohlsson - 30 november 2009 09:05

Hej hopp i lingonskogen. Idag är det endast tre skolveckor kvar till jullovet börjar, 15 skoldagar kvar, mycket roligt och spännande på vägen. Måndagar är inte mina favoriter, långt ifrån, ändå ska jag genomlida denna dag på bästa möjliga sätt. Jag drömmer om Rom, favoritstaden utanför Sverige, Stockholm ligger ju nära annars men just Rom och jag har ett speciellt förhållande. Dit ska jag verkligen återvända.


Skolan ser jag väl inte fram emot nämnvärt... Psykologi, samhälle, svenska och projektarbete. Möte och sen ut till danskompaniet. Dansen ser jag fram emot men önskar att det andra bara kunde svischa förbi lite snabbare än det brukar.


Imorgon ska det sista arbetet för det här året lämnas in och på torsdag gör jag sista provet som dessutom är oförberett. Samtidigt som jag ibland bara önskar att allting kunde gå på ett par sekunder så jag slipper gymnasiet och allt som hör till så antar jag att det är dags att njuta av den sista terminen. Det är snart bara ett halvår kvar till studenten, idag är det ett halvår till balen och tiden går snabbare än man tror. Om mindre än två månader fyller jag 19 och innan jag vet ordet av sitter jag i en lägenhet i någon än så länge okänd stad för att starta mitt egna liv. Nej det är inte dags att bli sentimental nu, det är mer dags för ett par skor, jacka och en skoldag. Vi hörs nån gång, tja då!

Ovido - Quiz & Flashcards