Alla inlägg den 15 november 2009

Av Sofia Ohlsson - 15 november 2009 20:39

Ytterligare en vecka har gått och jag är nöjd med mitt slut för den här gången. En ny säng på gång, vegetarisk lasagne och en promenad på en timme och fyrtiofem minuter, kunde ju varit värre. Jag och Helena träffades lite efter halv sju och klockan var tjugo över åtta när jag kom hem. Precis som förra söndagen gick vi först ut till falkvik, hela rundan runt förbi falkvikskolan, upp mot valje och tillbaka förbi danskompaniet ut via hamnen, slottet, statoil, in till stan igen. Där gick vi och kikade lite på inredning. Sen gick vi hem, hon följde mig en bit och sen skiljdes vi åt helt enkelt. När jag kom hem åt jag två celementiner och nu slötittar jag på parlamentet här fårn datorstolen eftersom Svala tyckte det var en bra idé att ligga i mitten i mitten av min säng.


Nu i veckan händer det ganska mycket. Imorgon är det psykologiinlämning, på tisdag är det Lund för hela slanten och på fredag är det religioninlämning. På lördag ska jag på teater och på söndag har vi konsert i kyrkan. Sen är det en ny vecka. Det händer mycket på helgerna nu helt enkelt, helgen efter det får vi besök av mammas kompis Annika och hennes dotter - min kompis, Linnéa. Helgen efter det är det dansshow och helgen efter det Lucia. Sen är höstterminen snart slut och bäst av allt då kommer min säng.


Nu ska jag fortsätta kolla på parlamentet, vi hörs imorgon en stund, ha en fin natt, godnatt!

Av Sofia Ohlsson - 15 november 2009 15:49

Hej hopp i lingonskogen, jag är hemma igen och har hunnit med mycket på min aktiva söndag. Jag har handlat till mamma, först ica sen kmarknad, det är ju alltid roligt när man glömmer saker i affären, å andra sidan trevligt när man kommer på det innan man åkt hem. Olyckligtsvis glömde jag dricka så vi fick köra till Ica Maxi i Bromölla.


Bromölla ja, det är en annan historia, den kommer här och nu. Mamma var duktigt skeptisk till Jysk och jag tycker alltid det är så tråkigt att åka någonstans när hon först berättat sju orsaker till varför man inte ska dit. Så det blev möbelaffären. Där provlåg jag sängar, bäddmadrasser, valde ben eller snarare alternativ till ben och ja sen fullföljde vi beställningen i traditionell ordning. Det betyder alltså att jag snart äger en ny säng. Jag vill inte säga att jag köpt en ny säng för den är inte betald ännu men senast om fyra veckor så ska här stå en 120x200 cm - säng i mitt rum och jag ska sova som en prinsessa igen.


Nu håller jag och Malin på att skriva vår psykologi-reklamanalys över msn. Eller dne är så gott som färdig, bara lite finputsning som vi skickar emellan. Jag ska förbereda min lasagne så länge. Vi hörs senare, Pussepuss!

Av Sofia Ohlsson - 15 november 2009 10:25

Sundaymorning - Jag vaknade för en dryg halvtimme sedan. Hade bestämt mig för att verkligen sova ut idag. Planerna för dagen ser ut ungefär som att jag och mamma ska åka och kolla på sängar, Bromölla möbelaffär kanske och Jysk eventuellt. Först ska mamma stryka och jag ska handla åt henne när jag gjort mig lite iordning. Ikväll ska jag gå en runda med Helena, rasta fettet så att säga, förra veckan blev det en två-timmarsrunda, vi får se hur det blir idag, det beror lite på vädret också ju.


Jag hoppas verkligen att jag hittar en säng som jag vill köpa för jag är så trött på min som jag har. Den är liten, låter när man vänder på sig och för ett par kvällar sedan upptäckte jag att en fjäder spruckit upp igenom tyget och petade mig i sidan.


Här är fint på mitt rum idag, gårdagens städning gjorde susen och det är så trevligt att vara här. Mindre trevligt är att Tissemissen är så fruktansvärt kelen att hon snart tvättat rent varenda fläck på min högerhand. Lite komplikationer uppstår när hon är på sånt här humör samtidigt som jag skriver, det händer med jämna mellanrum.


Nu ska vi kela järnet innan jag drar mig mot affären, vi hörs senare så får vi hoppas sängplanerna blev något att berätta om. Ciaaoo

Ovido - Quiz & Flashcards