Alla inlägg den 20 november 2009

Av Sofia Ohlsson - 20 november 2009 21:57

God kväll kära läsare. Här sitter jag, trött och lite ont i huvudet till och med. Mycket tjafs dne här kvällen men tur att jag har mamma, vi har haft så trevligt tillsammans, pizza, idol och lite framtidsdiskussioner. Inte den slags framtid som är långt iväg heller, nej allt känns inom räckhåll nu måste jag säga.


Jag har suttit här vid datorn en tjugo minuter nästan och kollat på balklänningar, jag hittar många vackra och det är både positivt och negativt att veta vad man vill ha, det ska inte bli en besvikelse men samtidigt så måste man ha lite tankar innan så man kan välja bort vissa saker direkt.


Imorgon ska jag sova tills jag inte kan sova mer, för första gången på en vecka ungefär, ja det låter inte så farligt med en vecka men jag har haft så mycket den senaste tiden att det är skönt att bara sova ut då och då. När jag vaknar ska jag iallafall hinna skriva lite på samhällskunskapsarbetet och lite på naturkunskapsarbetet. Det är ändå lugnt med arbeten och båda ska in först om en och en halv vecka så jag har lite tid. Sen har jag prov i samhällskunskap, ett litet förhör kan man väl kalla det egentligen, men det ska pluggas på och eftersom jag tillät mig själv att släppa sånt idag så innebär det litet mer plugg imorgon. Sen vid fem-tiden skulle jag gissa på, så kommer Elin och hämtar mig, vi ska äta mat, hämta upp Malin och bege oss till Kristianstad.


Nu ska jag bädda ner mig i sängen, borsta tänderna också, och kolla på Idol innan jag somnar. Febern känns av litegrann men det är nästan helt över. Ni får ha det fint tills vi hörs nästa gång! Fredagskram

Av Sofia Ohlsson - 20 november 2009 17:49

En sådan tokig fredageftermiddag det blev. Jag och min mamma beställde pizza på edgars, när jag hämtade mamma så bestämde vi att jag skulle tanka och hon skulle handla på apoteket och sen skulle vi mötas vid Edgars 25 minuter senare när pizzorna var färdiga. Jag kör upp till Jet där det är fullt med bilar. När jag väl hittar en ledig plats visar det sig att den pumpen är ur funktion. SÅ jag får vrida och vända för att hitta rätt, då råkar jag ställa mig bakom en bil där mitt tanklock INTE är, så jag kör bort och hamnar helt fel, får köra om hela macken tills jag kommer rätt där jag får vänta länge eftersom en bil hann före mig på ett litet fult sätt. Den backade liksom in fast jag var på väg mot just den pumpen. Så kan det gå, när jag kört och mött upp mamma och Jacob på Edgars, vi har betalt och allt, så kör vi hem. Hemma visar det sig att vi fått fel pizzor, till råga på allt var det den sortens pizzor vi inte alls tycker om, en med oliver, salami och paprika på och en med skaldjur, mamma kunde tänka sig den första om hon tog bort oliverna men jag ville inte heller ha skaldjurspizzan så vi fick ringa tillbaka. De bad så hemskt mycke tom ursäkt och misstag kan ju ske men lite tårkigt att vänta en halvtimme på våra pizzor nu, jag är jättehungrig. Äsch, nu ska jag inte klaga, det blir bra ändå. Ni får ha en lite mindre stressig kväll, det ska jag försöka ha iallafall:)

Av Sofia Ohlsson - 20 november 2009 14:27

TJOLAHOPP. Det är 19 skoldagar kvar tills vi får jullov idag. Så lycklig jag blir av tanken på att snart få ett par veckors ledighet. Tyvärr (?) är det ett par moment som ska gås igenom innan jag kan njuta, roliga saker, visst, men faktumet att det är mycket att göra kvarstår. Jag har två arbeten som ska in, tre prov att göra, två av dem är väldigt små och ett av dem är oförberett vilket innebär att jag slipper lägga så mycket tid hemma på dem. Det är dansshow, lucia, två konserter med kören, två sjugningar med musiktreorna och ett par muntliga övningar. Sen den sista veckan ska vi ut och äta med styrelsen, hem till Gördis och ha godisfest med de andra musikeleverna.


Som ni ser, fyra uppbokade veckor. Helgen kommer också att spenderas i stressens tecken skulle man kunna påstå, imorgon ska jag plugga, sen ska jag på teater/musikal. På söndag ska jag på ledarmöte, sen körövning (sång) och på kvällen konsert.


Ikväll är dock planerna lite färre, jag ska bara mysa med mamma, idol på tv, lite god mat och vilande. Jag känner fortfarande av min feber, lite varm och trött är jag och huvudet känns av då och då. Nu tänkte jag lägga mig i sängen och kolla på tv, sova en liten stund och sen bara ta det lugnt resten av kvällen, inga läxor för idag, nej tack.

Ovido - Quiz & Flashcards