Alla inlägg den 22 november 2009

Av Sofia Ohlsson - 22 november 2009 20:09

Hej och hopp, jag är hemma nu, hemma från körkväll. Det var faktiskt väldigt trevligt att få avrunda helgen med lite sång, vänner och roliga planer inför framtiden. Planerna hörde ju inte till kvällen egentligen men det som så i pausen att vi diskuterade utgång och roliga saker därtill, jag längtar!


Konserten gick bra också, vi fick mycket applåder och beröm. Ja allt gick väl inte kanon men det kan det inte göra alltid, lite text, felsjungningar och en gång vägrade kören sjunga haha, på något sätt blir sånna missar så himla roliga när man sjunger i kör. Nu ska jag snart sminka av mig och krypa ner under täcket, Parlamentet börjar och sen är det lite 2½ men. Me like. På fredag kommer Annika och Linnéa, då ska jag och mamma leka med dem.


Nu vill mamma att jag ska komma ner och hjälpa till att kamma katterna, Tilda älskar att bli kammad så jag kilar väl ner och hjälper till, kan hända att ett par lor behöver klippas. Ha det fint så hörs vi imorgon, Cheers!

Av Sofia Ohlsson - 22 november 2009 13:43

Showmötet avslutades med manusövning och äntligen börjar det kännas att det är dags, pirrigt och underbart, en hel vecka med fantastiska vänner, mycket skratt och flams kommer avsluta årets danstermin. Därefter följer ett par veckors lugn som är ganska skönt, själv ska jag försöka ut och gå ett par kvällar i veckan.


Jag körde inom affären på väg hem och handlade lite korv och bröd, hemma tillagade jag det och sen åt jag helt enkelt. Mätt som en spätt - en timme senare börjar jag planera för min dag. Jag borde läsa igenom samhällskunskapen, dricka någonting, börja göra mig iordning för kvällens körövning och konsert. Jag ska vara i kyrkan om två timmar så det är allt lite bråttom.


Vi hörs ikväll och sådär så sätter jag igång med allt som ska göras!

Av Sofia Ohlsson - 22 november 2009 08:52

Good moorg.. eller ja Morgon på er, god vet jag inte riktigt om man ska säga för fy för den fule vad trött jag är. Hela kroppen känns tung och mina ögonlock vill sig inte som de ska, inte min röst heller, snacka om att vakna i fel sovperiod eller vad det där kallas, mitt i en dröm vaknade jag, precis innan klockan skulle ringa.


Det är bara att pallra sig upp, jag ska tvätta ansiktet och klä på mig innan det är dags att köra ut till Danskompaniet för möte. Där kommer jag troligtvis spendera de närmsta tre timmarna innan jag beger mig hemåt för att stanna i drygt tre timmar, sen är det destination kyrkan som gäller.


Nu borde jag rycka upp mig på något vis, Tilda sitter bakom min dator och tittar ut genom fönstret, då och då kommer små pip från henne, hon kan inte jama. Men spinna kan hon, och det hörs ända hit. Hon är för mysig min lilla tussepusse. Vi hörs senare iallafall, hopp hej!

Ovido - Quiz & Flashcards