Alla inlägg den 13 november 2009

Av Sofia Ohlsson - 13 november 2009 21:58

Jag är hemma från Eva nu, åkte dit med mamma strax efter sex och vi blev bjudna på en god fiskgryta med pressad potatis och efterrätt med tobleroneglass på hallonspegel och skumtomtar till snacks. Vi pratade mycket och jag har insett att jag tycker det är himla trevligt med en vanlig hemmakväll. Visserligen är jag ledsen att det inte blev något ikväll och jag hade självklart hellre firat Malin än suttit hemma och lagt mig vid elva men det får bli så idag och den dagen vi firar Malin kommer det bli så bra och alla ska vara friska.


Jag ska kolla vem som åker ut ur idol för den här gången sen ska jag sova så sött. Imorgon ska jag städa huset, sjunga med kören och sen ska jag hem till Helena. Haha, visst låter jag som en riktig 40+:are? Men städningen av huset är helt enkelt så att jag hjälper mamma så hon slipper göra det på söndag eftersom hon jobbar imorgon. Och på kvällen ska vi sjunga med skolkören på music hall en halvtimme, det var frivilligt och medelåldern på oss är väl drygt 17 år. Sen blev jag hembjuden till Helena och det ska bli trevligt att träffas för att prata av sig lite.


Nu ska jag krypa ner i sängen och njuta lite, imorgon går jag upp när jag känner för det. Vi hörs då! Cheers.

Av Sofia Ohlsson - 13 november 2009 15:07

HEJ HOPP SOCKERTOPP.


Så himla tråkigt att Malin har blivit sjuk, det blir alltså ingenting ikväll men kanske är det lika bra för hennes skull, är man dålig så är det ändå inte roligt att sitta där. Vi får ta det en annan dag istället. Så nu har jag absolutely nothing att göra ikväll, ska ringa mamma och se om jag kan följa med henne till Eva. Mamma är ditbjuden och jag vill hellre följa med än sitta hemma själv. Dessutom funderar jag på att gå ner på stan igen och köpa nåt att äta, jag är hungrig som en litne björn. Igen skriver jag för jag kom precis därifrån. Jag följde med Elin och Kajsa ner efter skolan för att snacka lite skit och shoppa, de köpte kläder och jag köpte en ljuslykta och ett kakfat. Det är så himla typiskt mig men jag har spanat in båda grejerna ett tag. De är från interfloras nya avdelning med Sia-produkter. Båda är i glas, jättefina och pråliga men väldigt enkla, min stil helt enkelt.


Nu ska jag ringa mamma och jag hoppas på att köpa mig en bakad potät, det var  nån vecka sen nu sist och röra är gott. Vi hörs senare, Puss på er!

Av Sofia Ohlsson - 13 november 2009 10:11

Jag bara älskar fredagar, kan man göra annat än bara älskar dagar där man får sovmorgon till kvart i elva och slutar två och en halv timme senare, VARJE fredag, kan inte bli bättre. Jag tror att fredagarna är de dagar som får mig att orka med resten av veckan som - tro det eller ej - är ganska påfrestande. Jag går som mest mellan 8.15 och 15.30 men det är inte att glömma de timmar man måste lägga efter skolan till att skriva arbeten och plugga till prov. Personligen anser jag att de enda läxorna som borde vara tillåtna är uppgifter som man inte hann med på lektionerna. Jag anser att det är fel att låta elever få uppgifter som man endast kan jobba hemma med, det blir lite fel då.


Jag fick precis ett sms av Malin att hon är sjuk vilket är jättetråkigt, det är hennes artonårsdag idag och vi skulle egentligen ut och firat henne. Jag ringde för att gratta eftersom jag har no money på min mobil och hon sa att hon kände sig bättre och inte haft feber så vi får se hur det blir med ikväll, det viktiga är att födelsedagsbarnet mår bra.


Skolan börjar om en dryg halvtimme och jag har tandborstning kvar att göra. Vi hörs senare så får vi se vad det blir av min kväll. Hoppas ni får en fin dag, Puss och kram skumbanan!

Ovido - Quiz & Flashcards