Alla inlägg den 21 november 2009

Av Sofia Ohlsson - 21 november 2009 23:14

Nu är jag hemma, bättre sent än aldrig. Kvällen var kanon och det var riktigt underhållande att få gå på en musikal som lite omväxling. På sin höjd blir det en bio då och då men musikal var det ett bra tag sedan. Jag och Elin åt bakad potatis på böckmans innan vi körde till Malin och sen vidare mot Kristianstad. Väl framme köpte vi lite gottis och satte oss i väntan på att musikalen skulle börja. Det varade i cirka tre timmar med paus och efteråt träffade vi Kajsa för att överlämna lite försenade födelsedagspresenter. Vi träffade även Becca och Sarah som är med i föreställningen och sa hur duktiga vi tyckte de var.


Efteråt bar det av hemåt och här sitter jag nu. Imorgon är det ledarmöte klockan tio, trevligt men jag hade verkligen velat sova ut, speciellt som det är full rulle resten av dagen.


Nu ska jag iallafall lägga mig i sängen med en ekologisk läsk och kika in Paradise hotel XL, eller snarare en film som börjar på samma kanal om elva minuter. Hoppas ni får en trevlig söndag, det ska jag ha. Puss och kram äppelbanan!

Av Sofia Ohlsson - 21 november 2009 14:22

Kära blåggen, vad jag är duktig. Jag har hunnit läsa igenom samhällskunskapen tre gånger, rensa båda kattlådorna, ta en välbehövlig dusch och skriva klart mitt samhällskunskapsarbete sen sist vi hördes. Jag är utomordentligt nöjd med mig själv. Jag är alltid lite halvskeptiskt till arbeten jag skrivit klart sådär i efterhand men eftersom jag har en drygt en vecka på mig att kolla igenom detaljer och ändra lite så hoppas jag att det inte ska bli några stora bekymmer med det.


Naturkunskapen får vänta för jag tänkte gå ner och läsa smahällskunskapen två gånger till. Vi har bara sex sidor så då får man kompensera det med att läsa riktigt ordentligt och vara duktig, helt enkelt utnyttja den turen vi har. Jag ska göra mig lite fin också, smink och sånt där ni vet, välja kläder och ta lite parfym. Klockan tio i fem kommer Elin och hämtar mig så kör vi till Bromölla för att äta tillsammans, Böckmans får det bli, en bakad potatis är jag väldigt sugen på, annars får det bli något med pommes.


Det är alltså ingen direkt stress på det där sista men jag som tycker om att vara i tid börjar nog snart ändå. Saker som är kvar att göra för dagen är iallafall rensning av diskmaskin vilket jag tänke fråga brorsan om han ville göra, sen ska jag bädda om min säng på grund av sjukdomen som härjat, då behöver man lite nya lakan. Vi hörs väl senare iallafall, så får ni ha en finlördageftermiddag, Hopp och hej!

Av Sofia Ohlsson - 21 november 2009 11:04

Usch och fy vad trött jag är. Jag sov fram till kvart i elva ungefär, sen gick jag upp, åt gårdagens pizza, tittade lite på tv och satte mig här. Jag är hemskt trött och ovillig att göra något jobbigt. Men jag måste. På listan står; Rensa kattlådorna, skriva samhällskunskap, skriva naturkunskap, läsa samhällskunskap, ta en dusch, planera med Elin och så småningom göra mig iordning för att åka. Jag vill bara ligga i min säng idag, glömma allt som heter ansvar och plugg och helt enkelt bara slappa.


Men jag ska rycka upp mig, jag börjar med samhällskunskapen hade jag tänkt, därefter blir det nog kattlådorna. Håll tummarna för mig idag så jag inte somnar i någon hörna. Ha det fint, hej.

Ovido - Quiz & Flashcards