Alla inlägg den 12 november 2009

Av Sofia Ohlsson - 12 november 2009 20:56

Jag är nyduschad, chokladet är bredvid mig, tv:n på och om fyra minuter börjar tv-programmet jag ska kolla på. Jag ska njuta av en pluggfri kväll och har bara skrivit lite på psykologin men nu är det nono, nu ska jag bara slappa och tjocka mig.


Imorgon får jag sova till halv tio, det kan inte bli mycket bättre med tanke på hur påfrestande veckan har varit och imorognkväll ska vi leva ut och bara ha roligt. Så som jag sett fram emot denna helg så ni anar inte.


Nej nu ska jag krypa ner under täcket iallafall, vi hörs imorgon på förmiddagen så tills dess får ni ha det fint. Godnatt med er!

Av Sofia Ohlsson - 12 november 2009 14:12

AAAAH, Tiden jag längtat efter är äntligen här, provet över, bra tv ikväll, jag ska fira med en chokladkaka och god mat, någon som har ett bra förslag? Något som inte är spaghetti och köttfärssås (det åt vi igår). Jag behöver egentligen sova riktigt länge men två inlämningsuppgifter väntar. Psykologin är det mest bråttom med eftersom den ska in på måndag, Malin ska skicka över vår uppgift via msn så jag är ändå beroende av när hon kommer in. Sen är det religion också som ni vet, men den är det en hel vecka kvar på så jag ska nog njuta lite av min nyfunna frihet. Jag funderar faktiskt på att gå ut en runda och ner på stan, är sugen på att köpa något haha, inte bra och jag har faktiskt inte råd. Inför jul ska man spara sina pengar, jag har planerat att lägga runt 1400 på julklappar, det är tre stora julklappar och två-tre mindre som ska köpas så det är väl lagom. I och för sig kunde jag köpt min brors julklapp men jag väntar nog, har redan bestämt vad han ska få sen är det mamma och pappa kvar som är svårast, får nog fråga vad de vill ha. Jag har ingen ledig dag att åka och köpa alla på verkar det som, troligtvis den 12 december, får höra om någon vill följa med.


Nu ska jag se om det finns något kvar av spaghettin och köttfärssåsen så jag kan få lite näring i mig. Vi hörs senare i eftermiddag eller ikväll, hoppas ni har det bra tills dess, hej hoppp!

Av Sofia Ohlsson - 12 november 2009 07:38

God morgon alla fina, jag börjar skolan om en timme minus åtta minuter. Det betyder att jag hade en kvart sovmorgon idag, ska man vara glad för det? Ja det tycker jag. Jag är hur som haver väldigt trött och i största allmänhet inte särskilt intresserad av att vandra bort till furulundsskolan. Vi har körövning (med skolkören - inte bilar) från 8.30-12.00 Vi i Sp3c skulle få gå lite tidigare för att hinna med lunch innan vårt naturkunskapsprov börjar 12.10


Jag känner mig lite smånervös, ganska vemodig men ändå lite sugen på att naila ett riktigt bra betyg. Mest av allt längtar jag till ikväll eftersom det ska börja ett nytt program på fyran som jag tyckte verkade intressant. Ikväll blir första pluggfria kvällen på en och en halv vecka, fast skriva på arbete ska jag ju göra, lite skillnad där. Jag ska skriva på mitt religionsarbete och psykologin som ska vara inlämnad på måndag behöver lite krut för att komma igång. För övrigt har jag och Malin varit duktiga och utnyttjat minsta lediga timme för att skriva lite på psykologin.


Imorgon är det partey hemma hos Malin, för Malin och Lina. Det ska bli skönt att komma ut bland folk som omväxling. Nu måste jag nog gå ner och ta på mig stövlarna för att vandra bort. Visserligen börjar jag halv nio men det kan vara trevligt att läsa på lite naturkunskap innan vi ska sjunga. Ha det så fint idag så hörs vi i eftermiddag!

Skapa flashcards