Alla inlägg den 14 november 2009

Av Sofia Ohlsson - 14 november 2009 12:30

Nu är jag färdig med städandet, det tog inte ens en timme, eller ganska exakt en timme tog det väl, jag har dammsugit hela nedanvåningen, brorsan dammsög ovanvåningen, jag har rensat kattlåda, våttorkat trappan och det som återstår är lite undanplockning som jag påbörjade nyss. Ni vet tidningar, papper, gamla räkningar och sånt som ligger och skräpar ska jag plocka bort, hitta en bättre plats till. Så fort jag är färdig med det och mitt rum som också återstår lite smått så ska jag hoppa in i duschen, jag ska gå ner och handla men vad? Vad ska jag äta till lunch? Jag har ingen aning och Jacob skulle nog inte vara hemma så länge att vi kunde äta lunch tillsammans så då blir jag ännu mindre sugen på att faktiskt laga något. Men det ska vara lagom nyttigt, har redan ätit skräpmat för den här månaden.


Ja det är inte lätt när det är svårt och nu är det sannerligen mer åt det svåra hållet. Det där med maten alltså, det mesta andra flyter väl på. Jag vet inte om vi har fler prov för den här terminen, ett frivilligt i estetisk verksamhet och eventuellt ett i psykologi, lite beroende på läraren, kanske inte kommer förrän nästa termin.


Däremot har jag ett par inlämningar, Svenska C - nästan färdig med, det krävs bara lektionstid till den iallafall. Religion B - mest bråttom antagligen, det blir hela veckan att sitta med den på fredag ska dne lämnas in. Psykologi A - reklamanalys, så gott som färdig, lite analyserande kvar och lite språkkoll. Naturkunskap B - har precis börjat med det, ska vara inlämnat första december, känns som om vi har mer tid än vi kanske har. Smahälle B - inget inlämningsdatum ännu men det blir väl någon gång i början av december där också, jag är på god väg. Jo ni, det är inte allt för lätt att gå tredje året på gymnasiet. Vi hörs när vi hörs så får ni ha det fint tills dess!

Av Sofia Ohlsson - 14 november 2009 10:26

Just nu sitter jag framför datorn med en väldigt kälen kisse som tvättar mina fötter. Hon har precis avverkat mitt knä och ger sig på tårna nu. Hon är väldigt gosig den där Tissetatten. Idag ska jag städa, dammsuga och plocka undan. Jag ska duscha och sjunga på slottslängorna. Jag ska hem till Helena och äta samt prata.


Igår skrev jag upp lite tankar i ett block, det var mammas idé efter att jag berättat att jag alltid ältar en massa saker när jag ska sova, så tankarna hamnade på papper och jag sov lite bättre. Ja en sak till, det har regnat in, upptäckte precis att min fina skål/ljus-skål var fylld med regnvatten. Det är glapp i mitt fönster och igårkväll satte jag ett papper i fönsterkarmen eftersom det droppade, nu har det tydligen droppat ner och samlats där, mitt svartja ljus är havförstört.


Dammsugningen får jag nog börja med snart, det är stökigt här hemma, tre långhåriga katter, två sandiga lådor, ja ni förstår själva, det är bara att börja, inget att skjuta på. Vi hörs senare, ha en bra dag!

Ovido - Quiz & Flashcards