Alla inlägg den 5 november 2009

Av Sofia Ohlsson - 5 november 2009 20:29

Usch vad jag har ont i magen, jag fick det för drygt två timmar sedan och det vill inte riktigt gå bort. Vi har ätit tacos iallafall och det var mummegott, jag har läst lite naturkunskap och varit duktig, jag har hämtat min klänning hos Cornelia och jag har hämtat Jacob vid tåget. Jag täntke avrunda kvällen framför tv:n så småningom och så ska jag hinna med att ringa till Pappa och bestämma tid för söndag. Efter mycket tjafs fram och tillbaka är det bestämt att vi ska träffas på söndag någon gång runt lunchtid, lite tidigare, för att äta på subway och prata lite. Jag hoppas allting blir bra och att vi inte blir ovänner på något vis.


Min Tilda har brett ut sig i min säng, raklång, precis i mitten av min lilla 90-centimetare ligger hon och tvättar sig med huvudet mot en av kuddarna. Det ser så mysigt ut att jag inte vill störa henne, nej tv:n får vänta och jag borde ringa min far.


Imorgon får jag sova till halv åtta, det är väl rätt sweet, på grund av luciafotografering måste jag gå upp tidigare än normalt men det är sånt man får göra så det passar alla, vissa kunde inte senare och tidigare är det inte tal om. Därför är det bäst att jag somnar i tid, med den här huvudvärken kunde jag sova till nyår.


Japp, det där samtalet var det, vi höres och seses ungefär. Godnatt på er alla fina!

Av Sofia Ohlsson - 5 november 2009 14:38

Torsdag igen och skoldagen är avklarad, nu har jag det "bästa" framför mig! nämligen naturkunskapsplugg och reklamanalys. Jag kan inte göra mer på varken samhällen, religionen eller svenskan just nu, det är helt enkelt dags att ta tag i det viktiga, jag ska snart bädda om sängen hade jag tänkt, därefter ska jag lägga mig och läsa naturkunskap en gång till och sen senare i eftermiddag tänkte jag skriva ner lite smått på reklamanalysen. Jag och Malin har hittat en jättefin bild som jag tror kan bli bra att analysera, det återstår att se, vi har en till bild men vi får se hur det blir med den eller om vi väljer någon annan.


I skolan var det en trevlig morgon med undersökande för min del, jag sprang runt och intervjuade sammanlagt fyra personer, ja ni vet där med mina stycken i svenska c. Jag fick en del intressanta kommentarer och en del roliga grejer att analysera och presentera. Engelskan var väl sådär, roligt med quiz men mindre roligt med läroböcker, jag gillar inte sånt traditonellt lektionsarbete. Naturkunskapen var ganska rolig också, vi labbade och höll på, intressant med lökskal-celler, faktiskt. Sista lektionen var piano och som ni förstår så sitter jag nu här, redo inför alla läxor som ska läsas.


Mamma kommer hem tidigare, vi ska äta tacos och mysa, ikväll kommer Jacob hem också, imorgon är en kort dag som blir längre med anledning av att luciakandidaterna ska fotograferas, så jag kommer vara i skolan redan klockan nio, efter det är det två lektioner och när jag slutat ska jag prata en stund med syon.


Nej nu ska jag bädda om sängen och kanske äta lite, skolmaten var inte så energirik och är det något man behöver när man pluggar så är det energi. Puss och Kram!

Av Sofia Ohlsson - 5 november 2009 07:34

Min lilla Svalis älskar datorer, hon är överförtjust i dem och ligger alltid bredvid, gärna på, när jag och mamma sitter vid våra. Varje morgon sätter jag igång datorn en stund innan jag går till skolan, det har ni säkert märkt eftersom jag bloggar varje morgon. Det har blivit en rutin i min vardag och i den rutinen ingår det att Svala ligger bredvid här till höger med framtassarna på tangentbordet och med sin lilla nuna rakt in i skärmen.


Om en stund börjar jag skolan, kan inte riktigt se vad klockan är för den täcker min lilla kise också. Det är först svenska c som jag gillar väldigt mycket, har kommit fram till att svenska är det roligaste ämnet eftersom vi skriver en massa analyser, uppsatser och liknande, det är sånt jag gillar att göra, använda sig av det man kan istället för att lära in en massa saker traditionell väg. Man lär ju sig under tiden också men det är roligare helt enkelt.


För övrigt vet jag inte om det blir en bra torsdag eller en dryg en, vi har engelska c, naturkunskap-labb vilket faktiskt är ganska trevligt och sen är det piano. När jag kommer hem ska jag plugga järnet, naturkunskapen ska läsas igenom igen, mycket mer ingående och efter att ha läst alla sidor i boken på närmare femto minuter så ska jag koncentrera mig på fett/kolhydrater/protein och kanske lite om dipoler idag.


Nu har jag lite elevrådsmejl att börja på sen måste jag traska iväg till skolan, vi hörs, see ya later alligateer.

Ovido - Quiz & Flashcards