Alla inlägg den 18 november 2009

Av Sofia Ohlsson - 18 november 2009 17:53

Idag har jag tagit svininfluensesprutan. Ett litet stick, det gick på ett kick, nu behöver jag inte oroa mig nåt mer, ... och ungefär där tog min rimfantasi slut. Men nu är det gjort iallafall, skolan var okej, lite lång och jag var trött. Men okej. Jag ska skriva på religionen sen också, men först ska jag äta, mummiga lasagnen står inne i ugnen, regular lasagne, alltså inte den vegetariska för den här gången.


Ikväll blir det bonde söker fru plus pingvinstänger, mums säger jag bara. Jag ska läsa smahällskunskap också, vill inte, orkar inte, måste.


Vi hörs kanske senare, tänkte läsa de sista tio minutrana innan det är dags för mat! Ciao

Av Sofia Ohlsson - 18 november 2009 07:37

Onsdagmorgon, pigg och fräsch. Jag gick upp strax innan halv sju och blev färdig strax efter halv åtta. Det var jobbigt att gå upp men nu är det ingen fara, jag ska till skolan om en halvtimme ungefär. Samhällslektion, EsVe, Religion, kör och drama står på schemat. Kanske något annorlunda för dagen - det får ni veta när jag kommer hem - annars är det precis som alla andra onsdagar den här terminen.


Jag har haft mycket funderingar i natt, det är så mycket som händer i mitt liv, tankar hit och dit, planer, intriger och lycka. Mest av allt är jag glad, men lite nervös och ibland orolig, men det kommer och går. Om ett år vet jag inte var jag är, vad jag gör eller hur. Jag vet precis vad jag vill, inte lika precis vad jag kan men det enda jag är säker på är att jag inte vill bo kvar i Sölvesborg. Bort från alla inskränkta människor och ut för att se världen är inte helt fel, om jag kommer in på min drömutbildning betyder det att jag kanske kan jobba/plugga utomlands termin 7 och 8. Rom hade inte varit fel, staden alltså.


Nu börjar min lilla Tilda bli otålig. Hon brukar sitta i mitt fönster bakom datorn när jag sitter här men nu hoppade hon ner och vill ut. Det innebär att jag borde borsta tänder och ta på mig ett par strumpor och sen är det väl så dags att trippa bort till skolan. Vi hörs senare i eftermiddag, ha det bra!

Skapa flashcards