Alla inlägg den 19 november 2009

Av Sofia Ohlsson - 19 november 2009 20:08

Mamma kom hem strax efter 6 och hade italienskt med sig. MUMS, säger jag bara, älskar italienskt. Vi åt och pratade, jag mår mycket bättre, tur det så det blir skola imorgon, lite grejer som ska jobbas med, naturkunskap och svenska c.


Det är mammas pojkar på tv nu, det är som en billig såpa som osar b-skådespelare fast allt är på riktigt, vilket gör det ännu mer pinsamt, männen eller "pojkarna" är ju värst. Sen börjar Glee iallafall, då ska jag kolla på det och äta lite gottis, det blir läggdags tidigt men somna gör jag nog inte förrän sent, jag har sovit mycket idag och en coca cola bredvid gör inte saken bättre. Egentligen skulle jag åkt till pappa imorgon men Jennifer skulle på fest och med tanke på mitt "sjuka" tillstånd (haha) så väljer jag att stanna hemma.


Brorsan är hemma för helgen iallafall, helgen som blir en plugghelg med lite kultur på det. Ja jag säger då det. Nu ska jag bädda ner mig snart, trött som en iller och grinig som en mört. Vi hörs och ses, Pussipuss!

Av Sofia Ohlsson - 19 november 2009 15:10

Hej bloggen, det var längesedan vi hördes sist, iallafall ett par timmar mer än det brukar vara. Anlendingen är att jag blivit sjuk och så, det är pågrund av vaccinet och det började redan igårkväll runt halv nio med att jag kände mig varm, fick lite ont i huvudet och så har jag mått lite illa. Jag har hört att vi som blir sjuka av vaccinet också led stor risk att bli riktigt sjuka i svininfluensan. Det finns en viss logik i det eftersom alla vaccin innehåler en inaktiv del av det virus det ska bekämpa och då ser man ju hur kroppen reagerade på det. Hur som helst mår jag helt okej nu, lite kräm och alvedon senare liksom.


Till skolan gick jag iallafall, det var en kort dag och ett möte jag behövde gå på så det var inga konstigheter. En sak jag inte hunnit berätta här är att vi har skaffat larm hemma, så nu står ett larm på varje gång vi går hemifrån och det måste slås av när vi kommer hem. Det är lite spännande faktiskt, en hög kvinnoröst ber oss slå på/lämna huset varje gång.


Jag har sovit två timmar idag och nu mår jag rätt okej, min bror kommer med mamma hem och ganska exakt tre timmar. Det är bra tv runt de här timmarna så jag klarar mig, katterna är nog glada att ha någon hemma också, när jag vaknade satt Svala framför tv:n, uppe på tvbordet, med ett par centimeter från skärmen och kollade, söta fnatt.


Nu ska jag nog gå tillbaka till sängen snart, vi hörs och ses, Pussipuss!

Ovido - Quiz & Flashcards