Alla inlägg den 16 november 2009

Av Sofia Ohlsson - 16 november 2009 21:21

Innan jag körde till dansen så körde jag ner till hästtorgsgrillen för att hämta ett paket till mamma, sen körde jag bort till Dk. Två och en halv timme senare körde jag hemåt inom kmarknad för att köpa lite grejer och nu är det tv - 2½ men - jag äter oliver och sitter vid datorn, ansöker om pengar och lite sånt där småtjafs.


Nu blev ni allt nyfikna, och det kan ni vara tycker jag.


Imorgon ska jag gå upp tidigt, tiiidiigt. Därför planerar jag att krypa ner mellan lakanen redan nu och invänta sömnen. Först lite oliver och tv, vi hörs imorgon, Tjingfling!

Av Sofia Ohlsson - 16 november 2009 16:48

Tjoflöjt. Jag är hemma från skolan, i skolan var det kul. I skolan lekte jag med Malin, i skolan var jag på möte.


Ungefär så hade mina inlägg sett ut om jag skrev dem med de kunskaper jag hade om svenska språket för tio år sedan. Men alla har ju rätt att utvecklas, och tur är väl det. Jag hade nog inte skrivit tjoflöjt i och för sig, det var mer för att starta upp mitt inlägg på ett litet festligare sätt.


Som ni ser i den allra första meningen har jag haft en trevlig dag med vanliga lektioner och lite snack med Malin, vi skrev bland annat klart psykologiuppgiften och lämnade in den. Sen snackade vi en del i slutet av dagen innan hon tog bussen och jag gick på möte. Vi hade möte i en timme ungefär, där fick man fika och så valdes det in två nya representanter till skolkonferensen. En hjälpreda till mig, och en som tar över efter mig, efter jul. Nu ska jag äta lasagne, byta om, slappa lite och sen bär det av till dansen. Imorgon är det Lund för hela slanten. Vi hörs när jag kommit hem ikväll, Mys och gos Aprikos.

Av Sofia Ohlsson - 16 november 2009 08:51

Ny vecka, nya tag. Jag är uppe med tuppen, eller ja nästan, en hel kvart extra gick jag upp och klockan halv tio ska jag vara i skolan för att möta Malin. Vi ska kopiera en bok/reklambild och sätta ihop med vår reklamanalys innan vi lämnar in den till läraren. Det är alltså psykologi som är första lektionen, intressant men lite småtråkigt att bara sitta och skriva av läraren hela tiden, jag blir så lätt rastlös. Sen har vi samhällskunskap, lunch, svenska och projektarbete. Efter sista lektionen är det möte och det varar väl cirkus en timme sen får jag snabbt gå hem för att äta, byta om och så småningom köra till dansen. Dansen slutar strax efter åtta sen tänkte jag ta mig hem och sen är det väl sängen nästa.


Imorgon åker vi till Lund, jag älskar schemabrytande dagar, de lyser upp i novembermörkret. Ja så där har ni mitt liv två dagar framåt. Jag har inte mycket mer att säga, stackars mamma har blivit sjuk, hon har ont i halsen och är jättetrött, jag hoppas det blir bättre snart, men det är inte så konstigt att hon blir sjuk med tanke på den stressen hon går igenom och med jobb sex dagar i veckan.


Nu blir det en snabbtitt på facebook innan jag beger mig bort mot furulund, see ya later!

Ovido - Quiz & Flashcards