Alla inlägg den 10 november 2009

Av Sofia Ohlsson - 10 november 2009 21:07

BUOONGIORNO, Jag är hemma från öppet hus, helt slut i kroppen, det är inte att rekommendera, att spendera tolv timmar i skolan alltså, öppet hus är visst trevligt men de där timmarna. Vi har ju inte pluggat idag om jag säger så, det var sagt att vi skulle plugga naturkunskap men istället kom Mathilda på att v skulle måla lite noter, g- och basklavar och korsförtecken m.m på väggarna nere i musiksalarna.


Vi har iallafall haft en rolig dag från det att vi började måla, det tog cirka tre timmar allt som allt och vi var väl ungefär tio personer som höll på när vi var som flest. Vid fem åt vi pizza, vi satte oss i matsalen efter att Jennie, Mathilda och Sebbe hämtat, jag, malin, elin och Johan dukade fram lite bestick och sen satt vi och skrattade, hetsåt, skämtade och drev med andra program. Ett gäng tjejer slängde lite äcklade blickar på oss för att vi åt pizza har jag hört, gud vad skönt att komma ifrån sölvesborg om ett år säger jag!


Nu känner jag inte alls för att plugga, så det skiter vi i. Imorgon ska jag gå upp halv sju och duscha, sen är det skola till halv fyra och plugg hela kvällen som gäller. Snart ska jag sova också, men jag är kämpenyfiken på en sak så jag sitter säkert uppe en timme till.


Vi hörs imorgon alla fina! Goodnatt

Av Sofia Ohlsson - 10 november 2009 07:32

Det är tisdag idag, blandade känslor över det men allt ska gå bra! ingen dans ikväll, nejnej det är öppet hus i skolan och jag är informatör samt underhållare, slå det ni! Inatt har jag sovit helt ensam, mamma är hos storebror i Lund, hon körde honom ner, honom och dammsugaren. Han tog sprutan igår och jag undrar om han har ont i armen.


Ja helt ensam har jag såklart inte varit, det kan man inte vara här hemma, tre katter har sovit med mig i mammas säng. Det är tur det var i den sängen för i min egen hade vi inte fått plats. Det började som så att lilla kattungen Svala gick omkring inne på mitt rum och busade, under min säng och hittade något som rullade bra, så jag gick in i mammas rum, hon har större säng och jag sover lite bättre där. Zelda låg redan i mammas säng och en dryg halv minut efter jag lagt mig där kom två små fisar in och la sig med oss. Den ena vid fotändan och en på mig, iallafall lite halvt på mig, de har iallafall sovit med mig hela natten det vet jag eftersom jag vaknar hela tiden. Och när jag insåg att klockan snart var sju var det inte mycket att be för, upp och göra sig iordning stod på schemat. Nu inväntar jag att skoldagen ska börja.


Påtal om sängar så har jag hittat min nya säng, nu gäller det at få med mamma på noterna. Jag har länge pratat om att skaffa en ny säng, dels för att jag ändå kommer skaffa en när jag flyttar och därför lika gärna kan slå till nu, och dels för att jag sover i mammas/pappas gamla säng som de köpte nån gång på 80-talet. För ungefär åtta år sen - när mina föräldrar skildes - köpte de båda en ny säng .. och jag fick deras gamla. Så nu ska jag köpa en 120x200 cm säng, hittade en i jysks programblad för 4200, sen är det väl en liten bäddmadrass på det men jag tyckte priset var helt OK!


Nu ska jag ta på mig sockerna! Sen är det furulundsskolan för hela slanten, vi hörs ikväll, Fin dag önskar jag er alla!

Skapa flashcards