Alla inlägg den 17 november 2009

Av Sofia Ohlsson - 17 november 2009 22:06

En liten tisdagskväll och jag är trött som en hel häst. Jag vill ta helg nu, är det inte helg snart? Jo jag tror nog det.

Imorgon ska jag nog bli stucken HUUUa vad hemskt, eller nej, jag är inte rädd för sprutor, bara influensan. Imorgon händer inte mycket mer kan jag säga, det är väl det fina. JO bonde söker fru på tv, detta fruktansvärda program som jag för första gången sen det började sändas 1907 faktiskt har bestämt mig för att följa. Sen ska jag skriva religion så det glöder om pennan, mm fint uttryck det där.


NU ska jag iallafall sova, upp och hoppa om ett par timmar igen, pigg och fräsch, först måste här diskuteras lite eftergymnasiala val som det så fint heter. NATTI

Av Sofia Ohlsson - 17 november 2009 16:30

Jag är hemma från Lund, en hel timmes ro får jag innan det är dags för dans. Fast det blir bara en knapp halvtimme för jag måste köra och handla före jag kör ut till lokalen och något tycker man att jag borde få i mig också.


Det var iallafall över förväntan i Lund, det började med allmän information, fortsatte med en liten rundvandring och lunch på BK är ju aldrig fel. Sista föreläsningen var på Juridicum och jag blev bara mer och mer intresserad, nu har jag lite prestationsångest istället, tänk om jag inte kommer in? Nåja, ett problem för framtiden.


Vissa från furulund tyckte det var bättre att åka med bussen till Lund för att handla på Gina tricot, H&M och liknande. Kul för dem liksom, jag är nog mest glad att jag inte har råd med något sånt, i längden tjänade jag ju på att fastställa vad jag vill göra efter gymnasiet en gång för alla.


Ja tiden går snabbt när man har roligt, jag ska köra snart, måste ta på mig strumpor och packa dansväskan med rätt skor, mobil, plånbok, listor, nycklar, allt möjligt ni vet. Vi hörs senare, ha det fint tjingeling!

Av Sofia Ohlsson - 17 november 2009 06:47

Puhuu, jag kan inte minnas när jag senast gick upp såhär tidigt, det är ändå lite skönt, ute är det kolsvart men längst bort på himlen börjar en orangeröd färg lysa. Egentligen var jag uppe runt tio över sex, det är inte megatidigt men kanske lite nyttigt att gå upp tidigare en morgon för att få perspektiv på hur skönt det är att kunna sova till sju när man börjar kvart över åtta utan att stressa.


Jag ska gå till Furulund om tio minuter en kvart, bussen går 07.15, tio minuter senare inom Bromölla och sen bort mot Lund. Jag och Malin ska gå på allmän information, eventuellt något med lärarutbildning och så Juristprogrammet. En fin blandning, eller vad säger ni? Hemma är vi ca 16.00 och då är det exakt en och en halv timme till dansen börjar, mamma är hemma idag med så jag får ta bilen ut. Under Sofias uppvärmning planerar jag läsa lite samhällskunskap.


Nu borde jag packa väskan så jag får med mig nästan allt, lundakartan, plånbok, mobil och kanske vattenflaska. Otroligt skönt med just en tisdag som är schemabrytande, nästa vecka är det studiedag, på en tisdag, så himla bra eftersom jag tycker att just tisdagarna är tyngsta dagarna i skolan - lång dag med ett par jobbiga ämnen och långa lektioner. Ha en fin dag allihopa så hörs vi förmodligen när jag kommer hem!

Ovido - Quiz & Flashcards