Alla inlägg den 6 november 2009

Av Sofia Ohlsson - 6 november 2009 18:15

God mat, choklad, idol på tv och sällskap i form av mamma, min fredagkväll är komplett. Vi ska äta kyckling med ris och teriyakisås, jag har precis rört ihop såsen och småpratar med söta Linda på msn. Hela eftermiddagen har jag dessutom fikat med Cocco och hennes Jonas, vi har pratat, skrattat, planerat och haft en härlig fredagseftermiddag helt enkelt. Jag tycker att alla fredagar borde fikas på, Ritz är en klassiker, tre fredagar inom loppet av fem veckor, okej inte jättemycket men något som borde göras oftare. Annat som borde göras oftare är att gå ut och äta, småsnacka och sådär, en fredagkväll, det ska vi också göra nån dag, så ser planerna ut.


Skolan var mycket trevlig och ag satte igång lite smått med min svenskauppsats - resultatet. Vi fick även tillbaka våra uppsatser från fyra-timmars-uppsatsen i svenska b, hör och häpna men jag fick mitt mvg, renodlat och välförtjänt. Vår lärare skriver väldigt fina omdömen med betyg, plus-sida och minus-sida, denna gången fanns det många upplyftande ord på plussidan och på minus hade hon skrivit: Nää... Det är så skönt att jag känner att min utveckling har gett resultat, svenska är nog mitt bästa ämne dels för att jag tycker det är roligt och dels för att det går bra och jag hållt en jämn nivå genom hela gymnasiet. Jag gillar helt enkelt svenska så himla mycket, och min snälla lärare förstår mig så bra, hon är helt enkelt otroligt bra med hela vår klass eftersom vi är många som är duktiga och antagligen på grund av henne eftersom hon körde en uppgift med oss i ettan där vi utvecklades otroligt.


Ja, där fick ni en utläggning om mina känslor över svenska. Nu ska jag kika till Kyllingen, ha en bra fredagkväll. Vi hörs lite senare, puss på er!

Av Sofia Ohlsson - 6 november 2009 12:45

Nu sitter jag i skolan, så busigt av mig, vi har svenska b, jag borde jobba med svenska c, men egentligen bloggar jag. SÅ det kan gå! I morse var jag väldigt stressad, var tvungen att vara i skolan strax innan nio, gick up halv åtta, dusch, smink, platta hår och allt det där tog drygt en timme, sen blev lpötdligt vår tvättstuga invaderad av någon som skulle kolla på tvättmaskinen, jag var fats i badrummet utan mycket kläder på kroppen. Fick vira in mig i handduk och badrock för att vara lämplig at gå förbi någon utomstående. Jag är ju van vid att vara helt ensam mina morgnar!


Nu sitter jag iallafall i svenskasalen, andra och sista lektionen för dagen, mina fredagar är inget att klaga på. Så fort jag är färdig här ska jag gå ner till syokonsulenten, fint ord, för konsulera min framtid. Så säger man säkert inte, men nu gör jag det iallafall. Därefter ska jag träffa Cornelia vid församlingshemmet, tanken är att ställa lite frågor till en präst och när vi är färdiga där ska jag, Cocco och hennes Jonas ta en fika. Mummakard-E-mumma.


Nu kommer snart läraren för det börjar bli min tur på hjälplistan, Vi hörs senare iallafall. Hejsvejs äppelfejs,

Ovido - Quiz & Flashcards