Alla inlägg den 11 november 2009

Av Sofia Ohlsson - 11 november 2009 19:22

Jag har inte pluggat så mycket som jag borde, mest på grund av att jag inte alls vet vad jag ska läsa på, allting antar jag. Kolväten hade inte varit fy skam att kunna och annars är det nog bra att kunna lite om allting, vilket fantastiskt mål va? Vi får väl se om jag lyckas. Om 38 minuter börjar Bonde söker fru, jag är helt lost haha, eller så är det lite för att kunna fly provet, vill inte tänka, ska inte tänka på det. Kanske pluggar jag innan jag ska sova.


Min bror kommer hem imorgon, jag vill bara flytta härifrån mer och mer, jag längtar efter allting som har med universitet att göra, men väl där kommer jag säkert stöta på ett par problem så man ska väl vara glad åt det man har.


Mest av allt längtar jag till imorgon, vid exakt dne här tiden, provet är över och på tv börjar något intressant program jag skulle vilja se. Men det är ju alla andra läxor, psykologi och religion framförallt, som står på kö.


Nej vet ni vad, nu ska jag sminka av mig sen ska jag krypa ne ri sängen och läsa igenom allt en sista gång innan jag kollar på tv, ha det bra och håll tummarna för mig 12.10 imorgon!

Av Sofia Ohlsson - 11 november 2009 16:08

Hej blåggen, jag är hemma från skolan. Idag var det en skum gryta i skolan med brun banan, curry och kyckling i, jag vågade inte smaka av den så jag åt knäcke och frukt istället. Nu är jag så hungrig att jag äter på väggarna snart. Mamma kommer hem först om en timme och då ska vi laga spaghetti och köttfärssås, jag vill ha mat NU. Jag intervjuade Marie nere på församlingshemmet idag eftersom det ingick i min religionsuppgift, hon är för homovigslar, jag gillar henne, hon är så vettig!


Ikväll är det Bonde söker fru jag har aldrig följt det förut men nu har jag fastnat för det av någon anledning, det är något med kärleken som är så mysig att kolla på, och vissa är ju bara för roliga.


Jag ska egentligen plugga naturkunskap nu, läraren gav sken av att provet inte var så stort, det skulle inte ta 70 minuter som lektionen är och det var ingen fråga som krävde ett längre svar. Men jag ska inta ta ut någon seger i förväg, jag vill bara klara av dte på bästa sätt. Just därför bör jag lägga mig i sängen och läsa igenom lite nu.


Vi hörs iallafall senare och förhoppningsvis har jag fått något i mig då för jag är så hungrig att mitt lillfinger darrar. Ha det bra, så ses och hörs vi! Puss

Av Sofia Ohlsson - 11 november 2009 07:48

Normalt gillar jag onsdagar, idag är lite av ett undantag. Egentligen är det mest så för att jag med nöje hade legat kvar i sängen och sovit bort ett par timmar till, och sen känns de två första lektionerna smått värdelösa att gå på idag, vilket gör det hela lite värre. Men uppe är jag, uppe och redo för ännu en skoldag på furulundsskolan.


Så är det med det och imorgon har vi ett stort prov och imorgon klockan 13.20 är det troligtvis över, det gör att jag längtar ännu mer till imorgon än vad jag fruktar dagen. Jag har sprungit runt i badrummet och förhört mig själv, pratat högt och försökt komma ihåg lite av kemin. Det gick väl lite sådär, mest för att jag är rädd att allt som står på lappen inte kommer med utan istället kommer det något jag inte kan och viktiga poäng går förlorade.


Oj, nu är klockan nästan fem i åtta, jag måste ta på mig ett par strumpor och ta med en vattenflaska till skolan, I better hurry up. Vi hörs i eftermiddag iallafall. Ha en fin onsdag alla, Hejrå!

Skapa flashcards