Alla inlägg den 24 november 2009

Av Sofia Ohlsson - 24 november 2009 21:34

Jag är hemma för dansen, verkligen inga mer lektioner det här året, det känns bra, det rolligaste är ju kvar sen kan jag börja tänka på mig själv på ett annat sätt.


Imorgon har vi samhällsprov på något vis och jag vet inte alls vad jag ska ha läst på, mer än de sex sidorna vi fick att läsa som jag har läst om och om igen. Jag hoppas det är lite grundkunskaper som räcker och att vi inte snackar mvg - prov utan mer av ett läxförhör, det är i alla fall så det har låtit.


Jag är trött i kroppen men pigg i knoppen så jag antar att jag måste plugga lite till och sen somna någon gång  vid elva-tiden om jag har tur. Imorgon ska jag upp tidigast på hela veckan, 06.30 ringer mobilen men eftersom den går sju minuter före så är jag uppe redan 06.23 senast och sen ska jag duscha och sådär innan jag går till skolan. Onsdagar är visst roliga men ack så tunga med tanke på min tidiga uppstigning, mina kvällar innan som varit fyllda med dans och att jag måste plugga efter skolan. Men så är det ibland, man kan inte alltid vara nöjd. Vi hörs imorgonbitti, håll tummarna för mig och det där provet, Haj!

Av Sofia Ohlsson - 24 november 2009 16:29

Effektivitet är dagens ord, vi i projektarbetesgruppen blev färdiga på fyra timmar med en låt, den låten där alla är med och den som (förhoppningsvis) kräver mest i tid av oss alla. Så nu är det färdigt, därefter gick jag hem en snabbrunda och sen till affären. Jag handlade avokado, fetaost, bacon och physalisbär - gick hem och gjorde en pastasallad - åt och nu sitter jag här. Om en timme börjar danslektionerna för kvällen, sista lektionerna för terminen och idag ska det bara övas och övas.


Imorgon är det en vanlig skoldag och jag ska skriva naturkunskapsarbete så det bara skriker om det hade jag tänkt. Efter skolan såklart, men på kvällen ska jag hem till Cornelia och dona lite inför showen. Dagens studiedag behövdes mer än väl med tanke på hur vi låg till med inspelningarna, skolan tar inte riktigt livet av mig men däremot är det så himla mycket. Ett arbete som ska skrivas kvar, som jag nämnde innan är det naturkunskap. Om en vecka har vi oförberett i engelska, visst satsar jag inte högt i c-kursen men man får ändå en viss prestationsångest. Om två veckor är det ett litet gemu-prov som jag inte bestämt om jag ska göra eller inte, sen är det över för den här terminen. Ja om man bortser från allt muntligt, svenska c - religion b och naturkunskap b, lite redovisningar/opponering/seminarie är det meningen att vi ska hinna med.


Nu ska jag snart gå ner för att möta mammsen vid tåget, därefter ut till Falkvik, ha det bra, det ska jag!



Av Sofia Ohlsson - 24 november 2009 09:24

Tisdag tisdag, skön morgon att börja dagen med, mycket konstiga drömmar som gick att tyda men jag är inte säker på att jag gillar tydningarna. Nog om det, idag ska jag till skolan när alla andra slipper, eller vi fyra som jobbar med projektarbete ihop, resten av skolans elever sover med största sannolikhet länge idag. Men jag ska inte klaga för jag fick trots allt en alldeles lagom sovmorgon.


Jag ska ha myskläder på mig, eller träningskläder som det heter här, på så sätt slipper jag byta om mellan skolan och dansen plus att jag slipper vara onödigt uppklädd när vi ändå bara ska vara inlåsta ett par timmar tillsammans.


Jag hoppas att jag kommer igång med My immortal också, pianogrejset som skulle vara fixat till idag, blir man sjuk så blir man, surt är det iallafall. För övrigt är det dans som gäller hela dagen, något ni kommer höra mycket om de närmsta dagarna och nästa vecka helt enkelt. Nu ska jag klä på mig och packa ner lite mat och sådär. Vi hörs och ses ha det bra!

Ovido - Quiz & Flashcards