Direktlänk till inlägg 9 maj 2010

Söndag

Av Sofia Ohlsson - 9 maj 2010 17:04

Hej! Det har gått ungefär åtta timmar sedan jag bloggade sist, minst sagt åtta händelserika timmar. Jag gick upp till Bokelund och mötte upp de andra ledarna samt alla elever mellan tre och nio i vår förening. Det var barngenrep som stod på schemat och alla fick öva sina danser två gånger var. Vi satte igång strax efter tio och innan tolv var alla ute igen. Då körde vi ledare igenom manuset till den stora showen, därefter körde vi ner till stan, köpte mat, åkte till lokalen för att äta och snacka innan vi satte igång med ledardansträning. Runt halv två började vi och vid tjugo över fyra var vi iallafall helt klara med första ledardansen, den som inleder showen. Det känns jättebra nu, väldigt skönt att vara färdiga i tid för en gångs skull, vi ligger nämligen en dag i förväg om man jämför med tidigare shower.


Jag skrev ut alla showordningar och olika lappar som jag ska lämna in nu i slutet av terminen och vid tio i fem körde Sofia mig hem.


Nu måste jag sätta igång med allting här hemma, jag hade föreslagit att min bror och jag skulle äta mat ihop men han hann åka härifrån innan jag kom hem så han fixar nog mat på egen hand. Jag tänkte ju laga hemmalagad smörgåstårta, men är inte säker på att pengarna räcker riktigt. Nu ska jag börja med att rensa kattlådorna, sen ringer jag kanske min mamma för att prata lite, därefter ska jag sätta igång med packning av min dansväska och eventuellt slänga in en tvätt i maskinen och så småningom fixa mig något till mat, affären stänger väl om tre timmar så jag får skynda mig. Nej hörrni, hoppas ni haft en bra dag, som ni hör har jag haft det kanonbra men tyvärr inte hunnit med allt för mycket på hemmaplan. Vi hörs senare iallafall, nu -> mot kattlådorna!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Ohlsson - 29 december 2011 17:31

Tänka sig vad snabbt det här året har gått, det är bara två ynka dagar kvar av 2011 och själv känner jag att jag är kvar i 2009/2010 någonstans. Vad har hänt i år egentligen? Jag inledde året med att fylla 20, gå juristprogrammets andra termin, vara ...

Av Sofia Ohlsson - 28 december 2011 19:50

... i ett och samma inlägg! Tokiga dagar.. Igår åkte då jag, mamma och Eva till Köpenhamn för en heldag tillsammans. Mamma fick ju i julklapp av mig, tanken var att vi skulle åka till helsingör men hon valde att lägga till lite pengar själv och åka t...

Av Sofia Ohlsson - 26 december 2011 11:53

Hej svejs annandagsfejs! Idag är jag hemma ensam fast så mycket hemma ska jag nog inte vara. Jag sov lite för länge idag och visst hade jag mått bra av att läsa lite socialförsäkringsrätt istället för allt annat som jag ska göra men så gav jag mig sj...

Av Sofia Ohlsson - 24 december 2011 22:30

Här blir visst ett litet inlägg i alla fall. Jodå, julafton lider mot sitt slut och jag ska snart sova men tänkte passa på att skriva ner lite om hur min dag har varit. Självklart har jag haft världens bästa julafton i år igen, det bästa är ändå att ...

Av Sofia Ohlsson - 23 december 2011 09:09

Tjolahopp, det är så skönt att vara hemma och nära en dator, nu kan jag blogga hur mycket jag vill, eller i alla fall mer än en gång i månaden. Det var en väldigt mysig dag i Karlskrona igår, jag och mamma fikade, gick på stan och hade det sådär mor-...

Ovido - Quiz & Flashcards