Alla inlägg den 21 maj 2010

Av Sofia Ohlsson - 21 maj 2010 14:40

Håhå, klockan är tjugo i tre och jag har precis duschat, sminkat, plattat mig färdig. Allt det där som jag skulle hinna med är färdigt, ja förutom packandet såklart. Detta underbara packande. Även om det bara är för en natt så är det en hel del saker som ska med.


Som skilsmässobarn har jag lärt mig en hel del gällande packning, de där viktigaste sakerna som ska med packar man först. Som till exempel mobilen, plånboken, underkläder, tandborste och sminket. Därefter är det kläder, ett par extra byxor eller en extra varm tröja, kläderna är inte så fruktansvärt viktiga om man bara ska vara borta en natt. Allra sist packar man de där "ut-ifall-att"-grejerna. Det är till exempel en bok, ut-ifall-att man skulle bli jätteuttråkad och behöver läsa lite. Sen är det en kamera, OM man skulle hitta något jättefint som måste förevigas, sen är det eventuellt läxor, ut-ifall-att man skulle få tid över att plugga (och jag som garanterat inte har några läxor jag måste öva på skippar alltså detta) Sen har vi en RIKTIGT viktig sak, en pryl som skulle göra resan dubelt så lång om den lämnas hemma, MP3-spelaren! Utan min Mp3 på tåget och när jag går i stan så fixar jag inte det. Det kan låta som en bagatell men jag lovar er den är superviktig! Just nu är den på laddning här i min dator och har varidet ett par timmar så den bör fungera som den ska i helgen.


Nej nu får jag ta mig samman, om en timme går mitt tåg och jag har en hel del att fixa som ni kan läsa ovan. Ha det så bra så hörs vi imorgonkväll, Cheers!

Av Sofia Ohlsson - 21 maj 2010 09:17

Hej bloggen! Idag är ingen vanlig skoldag, ingen naturkunskap eller svenska b på eftermiddagen. Nej men eftersom jag var så smart och planerade in ett styrelsemöte idag klockan 10.00 så sitter jag här, tidigare än en vanlig fredag och ska till skolan ändå. Men det gör inte så mycket för våra möten brukar vara ganska roliga. Vi har ett par punkter att ta upp men jag beräknar ändå vara hemma senast tolv ungefär.


När jag kommer hem tänkte jag hoppa in i duschen, jag ville inte offra den lilla sovmorgon jag skulle få och gå upp redan vid åtta för att hinna duscha utan tänkte ta det sedan istället. I eftermiddag tar jag tåget till min far, jag ska på informations -möte med mitt jobb i Åhus imorgon och passade på att planera in ett besök. Men jag åker hem på lördag iallafall, någon gång på eftermiddagen tar jag mig hem så jag kan sova här hemma eftersom jag jobbar på Kristinas Konditori på söndag. Det ska bli trevligt och ännu trevligare är att efter jag jobbat är tanken att vi ska åka till Lund. Jag älskar sådana lite spontana resor med familjen, speciellt till Lund!


Men om jag skulle ta och fokusera på den här dagen istället. Jag ska bara ta på mig en ordentlig tröja sen går jag bort till skolan för at förbereda inför mötet litegrann. Vi hörs när vi hörs, Hej på er!

Ovido - Quiz & Flashcards