Direktlänk till inlägg 2 november 2009

Måndageftermiddag

Av Sofia Ohlsson - 2 november 2009 15:46

Tjena mittbena! Jag är hemma från skolan nu, lagom trött och lagom hungrig, så som det alltid är. Som ni säkert vet (ifall ni känner mig eller brukar läsa här) så är jag väldigt äcklad av kött, speciellt köttet i skolan är jag misstänksam mot eftersom jag av erfarenhet vet att de inte brukar rensa det särskilt väl. Idag var det då korvstroganoff och ris, min favoriträtt när jag gick på mellanstadiet som nu är en fasa. Hela såsen är fylld medstora falukorvsbitar som är halvråa och bleka. Jag vågar inte äta det utan det blev ris, sallad och ketchup, tummen upp för en sådan måltid. Då förstår ni säkert mina känslor över att behöva äta först halv nio ikväll. Därför överväger jag alternativt att köra till dansen runt kvart över sex ikväll istället för kvart i, jag missar bara uppvärmningen men hinner få i mig mat. Ja, så får det helt enkelt bli, just den första lektionen är en och en halv timme så jag missar inte särskilt mycket koreografi.


Nu alldeles snart ska jag skriva de fyra sista uttrycken/frågorna på naturkunskapen och det handlar om protein och fett och sånt fint. Imorse när jag skulle skriva ett par ord startade jag det hela med att slå en fin ljuslykta i golvet. Ljuslyktan i fråga stod här på mitt skrivbord och jag dängde hela läroboken i den och den gick så klart i kras. Irriterad och stressad bar jag upp dammsugaren, hindrade katterna från att gå nära och passade på att ta ett par dammtussar bredvid sängen samtidigt. Jag blev såklart stressad men trots det hann jag förklara sju uttryck/ord, det var lite om syror och sånt. Om ni undrar vad jag sysslar med så förklarar jag begrepp vi ska kunna till provet, för mig själv genom att skriva av anteckningarna och på så sätt hoppas jag att jag lär mig genom att läsa, skriva och sedan skriva ut papprena och läsa igenom det igen.


Ja, en annan sak som är ganska trevlig är att vår psykologilärare sköt upp reklamanalysen till vecka 47, det betyder visserligen att vi har tre arbeten, religion, psykologi och svenska c till den veckan, men det gör inte så fruktansvärt mycket eftersom vi får en vecka till på reklamen.


Religionen är en historia för sig och jag vet inte ens hur jag ska formulera mitt syfte, men det får jag ta på onsdagens lekion helt enkelt. Min hjärna rymmer inte mer information eller tankar och jag klarar inte mer stress.


Nu är det Naturkunskap sen får jag byta om och ringa mamma för att se hur vi sk alösa matproblemet.


Puss och kram!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Ohlsson - 29 december 2011 17:31

Tänka sig vad snabbt det här året har gått, det är bara två ynka dagar kvar av 2011 och själv känner jag att jag är kvar i 2009/2010 någonstans. Vad har hänt i år egentligen? Jag inledde året med att fylla 20, gå juristprogrammets andra termin, vara ...

Av Sofia Ohlsson - 28 december 2011 19:50

... i ett och samma inlägg! Tokiga dagar.. Igår åkte då jag, mamma och Eva till Köpenhamn för en heldag tillsammans. Mamma fick ju i julklapp av mig, tanken var att vi skulle åka till helsingör men hon valde att lägga till lite pengar själv och åka t...

Av Sofia Ohlsson - 26 december 2011 11:53

Hej svejs annandagsfejs! Idag är jag hemma ensam fast så mycket hemma ska jag nog inte vara. Jag sov lite för länge idag och visst hade jag mått bra av att läsa lite socialförsäkringsrätt istället för allt annat som jag ska göra men så gav jag mig sj...

Av Sofia Ohlsson - 24 december 2011 22:30

Här blir visst ett litet inlägg i alla fall. Jodå, julafton lider mot sitt slut och jag ska snart sova men tänkte passa på att skriva ner lite om hur min dag har varit. Självklart har jag haft världens bästa julafton i år igen, det bästa är ändå att ...

Av Sofia Ohlsson - 23 december 2011 09:09

Tjolahopp, det är så skönt att vara hemma och nära en dator, nu kan jag blogga hur mycket jag vill, eller i alla fall mer än en gång i månaden. Det var en väldigt mysig dag i Karlskrona igår, jag och mamma fikade, gick på stan och hade det sådär mor-...

Ovido - Quiz & Flashcards